Keuken wil geld bij levering/ bank betaald pasbij oplevering

Dara
Topic Starter

Keuken wil geld bij levering/ bank betaald pasbij oplevering

#1 , 16 okt 2013 19:25

De keukenmaatschappij wil geld bij levering van het materiaal - en ja - dat staat ook in het contract natuurlijk ( maar niet bij stil gestaan - keuken zal ook afgewerkt geraken - die garantie staat er ook in )

Maar...

De bank wil de factuur pas betalen als de keuken volledig geplaatst is

Tja , nu hebben wij dus een probleem en zijn de dupe -ze hebben beide hun interne afspraken , en willen niet afwijken
Zonder geleverde keuken - kan hij dus ook niet geïnstalleerd worden natuurlijk
Wat nu ?
Welke mogelijkheden hebben wij nog ?
Bij de bank /krediet maatschappij staat wel : facturen en aankoopbewijzen samen met foto's van de vooruitgang van de werken zijn nodig om de kosten terug te betalen
Daar staat dus niets in " bij oplevering"
Ik Begrijp dat ze de consument willen beschermen , maar we zitten er nu wel mee
Morgen gaat de directie van de kredietmaatschappij weer overleggen , ben natuurlijk benieuwd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2013 22:26

Pro-forma factuur?

Dara
Topic Starter

#3 , 17 okt 2013 01:05

Ik heb de factuur al gekregen van de keukenmaatschappij
Maar de bank wil die dus pas uitkeren als de keuken effectief staat - al vind ik dat niet precies terug in hun contract

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 okt 2013 17:15

Ik heb de factuur al gekregen van de keukenmaatschappij
Maar de bank wil die dus pas uitkeren als de keuken effectief staat - al vind ik dat niet precies terug in hun contract
Is er bij de keukenmaatschappij geen begrip voor de situatie? Toon hen uw overeenkomst met de bank. Met wat goeie wil doen ze misschien wel een commerciële geste.

Indien geen van beiden wil wijken: kan je bij bijvoorbeeld bij je ouders de som van de keuken niet ontlenen? Je kan dan nu de keuken betalen, en als de bank na plaatsing van de keuken het geld uitkeert, betaal je uw ouders terug. In het slechtse geval ga je een persoonlijke lening op zo kort mogelijke termijn aan bij uw / een bank voor het bedrag van de keuken. Kost je wel wat interesten, maar zal ook geen honderden euro's zijn (afin, ik weet niet hoeveel uw keuken kost, uiteraard...).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Dara
Topic Starter

#5 , 18 okt 2013 00:58

lang leve het woord "test aankoop " en "juridisch advies " keukenmaatschappij en bank doen gelukkig water bij de wijn,.... kost me een paar maandenlidmaatschap,.. maar ach ,.. eerste 3 maanden waren 2 € per maand,...
thx !!! echt
volgende week toch een plaatsing blijkbaar ,.. het camperen in eigen huis nog een weekje volhouden dus

Terug naar “Archief”