Verkoop woning na 1 jaar

Anoniemepechvogel
Topic Starter

Verkoop woning na 1 jaar

#1 , 01 nov 2013 12:32

Hallo,
Even situatie uitleggen: Huis gekocht samen met vriend in december, wettelijk samenwonend.
Nog geen zes maanden na aankoop is hij op een dronken nacht met mijn beste vriendin ergens gaan vrijen. (dit geven ze beide ook toe)
Nu zijn we ondertussen zes maanden verder en heb dit proberen te verwerken gedurende deze periode maar dit lukt me niet.

Graag hulp! :

Ik wil graag bij wijze van spreken vandaag nog verhuizen naar een huurwoning, maar weet niet dit mag.

Wat met de lening? Wordt deze bevroren? Anders is het financieel al niet haalbaar om te vertrekken :(

Het huis is te duur om over te nemen voor ons allebeide, dus verkoop is enige optie

Hij is er absoluut niet mee akkoord en dreigt met zichzelf iets aan te doen :/ wat hiermee aanvangen?

Ik voel me echt gevangen op de moment en ben een beetje ten einde raad, omdat ik vernomen heb dat er monsterboetes op me af zullen komen als ik vertrek :(
het huis is aangekocht aan 175 000 plus 15 000 voor renovatie en is nu een 210, 220 waard vermits het schaarse aanbod en de toch wel mooie woning in vergelijking met het overig aanbod.
Hoop dat iemand me kan raad geven
Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 01 nov 2013 17:14

Als je verhuist verlies je uw klein beschrijf : je zal 5% + boete moeten betalen op uw helft van de aankoopprijs. Je partner ook zodra hij vertrekt. (Bv nav verkoop) Klein beschrijf is pas definitief verworven nadat je r 3 jaar gedomicilieerd bent.

Je verplichting tot terugbetalen van de lening stopt niet door te verhuizen tenzij de partner die er blijft wonen maandelijks de volledige maandsom betaalt.

... Meerwaarde van 15+20 k€ op 1 jaar: t Is je gegund maar tenzij jullie een koopje gedaan hebben of alle renovatiewerken volledig zelf gedaan hebben (dus 15k€ materiaal) is de kans klein dat dit lukt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 nov 2013 23:18

Wat het andere betreft.
Eens met uw huisarts gaan praten die kan u doorverwijzen naar een therapeutisch hulpcentra in de omgeving.
Eventueel een familiale bemiddelaar
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bemiddelingvzw.be/index.php? ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Anoniemepechvogel
Topic Starter

#4 , 03 nov 2013 16:16

Dus wat ik hiervan uit opmaak is het beter van te wachten, samen tot het verkocht is? Dan is er ook niets van het gerecht enz dat daartussen komt of wel?
En dan krijgen we zoiezo een boete, plus aanvullend beschrijf. En die boete? Hoeveel bedraagt die?
Bedankt voor jullie reacties!

Terug naar “Archief”