reglement quiz

dc-soft
Topic Starter

reglement quiz

#1 , 12 nov 2013 14:53

Onlangs kreeg ik bericht dat één van mijn zoons bij de winnaars was van een online quiz (de organisatie hangt af van een onderdeel van het Vlaams gewest)
en hij mag deelnemen aan de finale.
Enkele uren nadien kregen we een tweede bericht dat hij toch niet kon deelnemen aan de finale omdat hij geen 18 jaar is.
Ik maakte de opmerking dat er nergens in het reglement een minimum leeftijd werd vermeld, niet voor de wedstrijd en ook
niet voor de finale.
Het antwoord: "wij vinden het logisch dat er geen minderjarigen mogen deelnemen aan de finale".

Discussie had geen zin, want er werd niet over het reglement gediscuteerd: dit hoeft ook niet, want het staat niet in hun reglement vermeld!

Kan ik ergens een klacht indienen? Of de pers inschakelen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 12 nov 2013 14:58

"de pers inschakelen" valt niet echt onder juridisch advies, lijkt mij..

Staat er iets in het reglement over betwisting?

dc-soft
Topic Starter

#3 , 12 nov 2013 15:12

"Staat er iets in het reglement over betwisting?
Dit staat er vermeld:

Door deelname aanvaardt de deelnemer onverkort het huidige reglement, en verbindt hij zich ertoe zich onvoorwaardelijk neer te leggen bij de beslissingen van de jury en de wedstrijdleiding. Beroep hiertegen is niet mogelijk.

Het reglement vermeld nergens een leeftijdsgrens!

Reclame

LeenW

#4 , 12 nov 2013 15:51

Maar u hebt wel aanvaard zich neer te leggen bij beslissingen van de jury en de wedstrijdleiding. Ook al hebt u gelijk, vrees ik dat u geen gelijk gaat krijgen omdat de jury het anders heeft beslist.

U kunt waarschijnlijk wel verdere stappen ondernemen, maar gaat dat de moeite wel waard zijn?

Terug naar “Archief”