bos in landbouwzone

tiny1707
Topic Starter

bos in landbouwzone

#1 , 14 nov 2013 09:07

Ik heb een strookje bos geërfd in een landbouwzone. Aan wie kan ik dit het beste verkopen om er het meeste profijt uit te halen? Aan een landbouwer? natuurpunt? Andere...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 14 nov 2013 10:34

rare vraag : zet het te koop en verkoop aan de meestbiedende, al is dit een hond met een hoed

tiny1707
Topic Starter

#3 , 14 nov 2013 12:04

rare vraag : zet het te koop en verkoop aan de meestbiedende, al is dit een hond met een hoed
hoezo rare vraag? dit is toch een forum met actuele vragen. omdat ik niet verwacht dat natuurpunt e.d. gaat reageren op zoekertjes? :| ik wil gewoon een mening van andere mensen die hier misschien ervaring mee hebben.

Reclame

giserke

#4 , 14 nov 2013 12:09

Natuurpunt zal alleszins niet de hoofdprijs betalen. Ze zitten zonder centen.

Veel hangt af wel soort bos het is. Zijn het waardevolle bomen? Mogen ze gekapt worden? enz...

Als ze niet gekapt mogen worden, of je bent niet in staat aan natuurcompensatie te doen, ben je in feite met een bos niks.
Dit geraak je nog aan de straatstenen niet kwijt.

tiny1707
Topic Starter

#5 , 14 nov 2013 13:53

giserke, wat bedoel je met natuucompensatie?

giserke

#6 , 14 nov 2013 14:03

Als je een bos rooit, moet je minstens dezelfde hoeveelheid bomen op een andere plaats aanplanten.
Tenminste als je al tot rooien van het bos mag overgaan.

In het geval van bossen spreken we natuurlijk over boscompensatie.

tiny1707
Topic Starter

#7 , 14 nov 2013 14:09

ok bedankt voor de info;;nu weet ik iets meer

giserke

#8 , 14 nov 2013 15:44

De enige die het zou kunnen kopen omdat het hun opdracht is, is natuurpunt.
Alleen zij zitten momenteel krap bij kas. Dit weet ik omdat ze al verschillende waardevolle bossen niet hebben kunnen kopen de laatste jaren.
Maar je kan het proberen.

Terug naar “Archief”