Verklaring Politie

Aninomini
Topic Starter

Verklaring Politie

#1 , 19 nov 2013 15:20

Hallo,

Ik heb onlangs een officiële verklaring afgelegd bij de politie inzake verkoop van verdovende middelen. Er was een verklaring tegen mij afgelegd. Hierdoor was mijn ondervraging heel serieus en werd er mij flink het vuur onder de schenen gelegd. HIerdoor ben ik met heel wat meer akkoord gegaan dan aan wat ik echt schuldig ben en ik heb deze verklaring dan ook ondertekend.

Is er iets wat ik hieraan kan doen? Ik weet dat een verklaring intrekken onmogelijk is maar ik veronderstel dat er toch nog andere opties zijn? Ik ben echt wel onder druk gezet en daardoor staan er dingen in mijn verklaring die voor geen meter kloppen.

Wat zijn mijn opties?

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2013 15:28

Nieuwe verklaring gaan afleggen aan de hand van het afschrift van uw vorige.
U kan dat thuis al volledig voorbereiden, laten nalezen door uw advocaat en dan uw verklaring ofwel als bijlage ofwel als terug in te geven verklaring te laten overtypen.
Politie/parket kan dan uiteraard terug nieuwe vragen (laten) stellen.

Aninomini
Topic Starter

#3 , 19 nov 2013 16:24

Ok, bedankt voor de reactie. Maakt het verschil uit of ik de verklaring gewoon als bijlage laat opnemen of als terug in te geven verklaring laat overtypen?

Alvast bedankt.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 nov 2013 23:50

Niet direct ...persoonlijk geef ik de voorkeur aan nieuwe verklaring.
In bijlage is ook goed maar bijlage wordt niet opgenomen in politiesysteem en kan ergens ' verloren' geraken...

En dit is gezegd zonder enige bijbedoeling ... maar ik heb dossiers van parket gezien waar ineens stukken van een ander dossier inzaten ...blijven hangen met de paperclipsen de nietjes.
Als u de persoon bij politie kent kan u uw tekst ook op voorhand mailen en dan is het knippen en plakken....

Terug naar “Archief”