ik heb onlangs een aantal vragen gesteld en hier heb ik weer een aantal nieuwe vragen in de hoop dat iemand het wat duidelijker kan maken voor mij.
dus ik werk in een restaurant dat onlangs failliet is gegaan en de zoon heeft een nieuwe bvba opgestart in het koninklijk besluit heb ik gezien dat het personeelsbestand overgenomen is van de vorige bvba.(die failliet is)
nu 1,5 maand na de faillissement heeft mij baas, bazin en zoon besloten om met het personeel te praten.
ook is er ons verteld geweest dat we nieuwe contracten krijgen.
bazin zegt als u niet tekent bent u u werk kwijt.
baas zegt u bent niet verplicht te tekenen.
wat gebeurt er als ik niet teken raak ik dan mijn werk kwijt zoals ze degelijk zegt ?
want dit is het deel dat ik niet snap het personeelsbestand is overgenomen maar toch is er een automatische contract beëindiging.
wat gebeurt er nu exact als ik weiger te tekenen ?
nog een kleine vraag
ze hebben aan iemand van mijn collega's gisteren laten weten dat we binnen 2weken tijdens de 2de service ergens anders moeten gaan bedienen savonds en dat ze daarvoor het restaurant savonds misschien gaan sluiten.
dit betekent dus om 16u gedaan met werken en om 18 uur ergens anders staan.
dit is voor mij zeer moeilijk omdat ik geen auto heb en dit niet direct dichtbij huis is, ook natuurlijk over terug naar huis gaan is er bij hun niet over nagedacht.
hoe zit het hiermee ben ik verplicht te gaan etc ?