Ik ben op zoek hoe en in welke vorm ik het best één plan waar ik mee in mijn hoofd zit uitwerk.
Er bestaat stichting,openbaar maatschap, private stichting enz.
Ik wil graag iets oprichten voor een betere wereld en milieu.De planeet aarde heeft het zo hard te verduren door de mensheid dat we iets mogen terug geven aan moeder aarde vind ik.
Ik denk aan grond te kopen en deze dan gemeengoed te maken zodat iedereen er gebruik mag van maken met respect natuurlijk voor iedereen en moeder natuur.
Opkomen voor dieren en steunen van dieren rechten organisaties.
Dat kan gaan van fruitbomen planten,groenten kweken,dieren laten grazen,nu zijn er veel mensen die geen dier kunnen houden ,tuin hebben omdat ze er de plaats en geld niet voor hebben om grond te kopen.
Ook gebouwen zoal boerderij kan aangekocht worden en doorverhuurd aan het OCMW deze inkomsten dienen dan weer voor aankoop van gronden en bossen.
Het is een idee waar ik al lang mee rond loop en misschien verklaren mij velen gek maar dat deert mij niet.
Ik vind dat de planeet aarde er is voor en van iedereen.
Wie zijn wij "mensen" dat we denken zo maar andere wezens te mogen op sluiten ,mishandelen neerschieten en te doden om op te eten?
Er zijn al studies gedaan waar uit blijkt dat als mensen genoeg hebben om goed te leven er minder diefstal is en criminaliteit enz....
Nu is alles afgebakend en is het ieder van "dat is van mij" terwijl wij toch allemaal maar voorbij Ganges zijn in de tijd dat we hier mogen op deze aarde rondlopen.Maar we kunnen ook zorgen dat deze die na ons komen er ook nog van kunnen genieten en beter dan nu .
Zo denk ik toch.
Wie kan of wil mij helpen? Zijn er mensen die juridisch achtergrond hebben en weten in welke vorm ik dat best steek?
Zodat we ook schenkingen kunnen ontvangen van mensen die dezelfde mening hebben en willen helpen.