stichting of welke vorm?

stic
Topic Starter

stichting of welke vorm?

#1 , 27 nov 2013 00:07

Ik ben op zoek hoe en in welke vorm ik het best één plan waar ik mee in mijn hoofd zit uitwerk.
Er bestaat stichting,openbaar maatschap, private stichting enz.

Ik wil graag iets oprichten voor een betere wereld en milieu.De planeet aarde heeft het zo hard te verduren door de mensheid dat we iets mogen terug geven aan moeder aarde vind ik.

Ik denk aan grond te kopen en deze dan gemeengoed te maken zodat iedereen er gebruik mag van maken met respect natuurlijk voor iedereen en moeder natuur.

Opkomen voor dieren en steunen van dieren rechten organisaties.

Dat kan gaan van fruitbomen planten,groenten kweken,dieren laten grazen,nu zijn er veel mensen die geen dier kunnen houden ,tuin hebben omdat ze er de plaats en geld niet voor hebben om grond te kopen.

Ook gebouwen zoal boerderij kan aangekocht worden en doorverhuurd aan het OCMW deze inkomsten dienen dan weer voor aankoop van gronden en bossen.

Het is een idee waar ik al lang mee rond loop en misschien verklaren mij velen gek maar dat deert mij niet.

Ik vind dat de planeet aarde er is voor en van iedereen.
Wie zijn wij "mensen" dat we denken zo maar andere wezens te mogen op sluiten ,mishandelen neerschieten en te doden om op te eten?

Er zijn al studies gedaan waar uit blijkt dat als mensen genoeg hebben om goed te leven er minder diefstal is en criminaliteit enz....

Nu is alles afgebakend en is het ieder van "dat is van mij" terwijl wij toch allemaal maar voorbij Ganges zijn in de tijd dat we hier mogen op deze aarde rondlopen.Maar we kunnen ook zorgen dat deze die na ons komen er ook nog van kunnen genieten en beter dan nu .
Zo denk ik toch.

Wie kan of wil mij helpen? Zijn er mensen die juridisch achtergrond hebben en weten in welke vorm ik dat best steek?

Zodat we ook schenkingen kunnen ontvangen van mensen die dezelfde mening hebben en willen helpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stic
Topic Starter

#2 , 30 nov 2013 00:50

Is er niemand die mij kan helpen?

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 nov 2013 01:09

Voor de meeste van uw doeleinden bestaan er al organisaties (bv: Bond beter Leefmilieu, Bond zonder Naam, Gaia, Boerenbond, Rote Armee Fraktion, Vredeseilanden, 11.11.11, Greenpeace, Hell's Angels, Blijf van mijn Lijf!, Leger des Heils, SOS Sahel, Dokters zonder Centen, enz.) die met wisselend succes optreden.

Tenzij u alles wil globaliseren in "NV De Wereld". Dan stelt zich weer het probleem van wie er aandeelhouder zou mogen zijn....

Maar ik heb een déjà-vu: welke sekte was het nu weer die gelijkaardige idealen in zijn vaandel droeg (Zodat we ook schenkingen kunnen ontvangen van mensen die dezelfde mening hebben)?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

stic
Topic Starter

#4 , 01 dec 2013 01:51

Bedankt met uw info ben ik beter geworden,nu ben ik al een sekte!!!

LeenW

#5 , 01 dec 2013 09:54

Ja geef toe, het heeft er wat van weg :p

Maar even serieus, een VZW? Vervolgens erkenningen en subsidies aanvragen?

stic
Topic Starter

#6 , 01 dec 2013 15:34

Hoe zou dit een sekte kunnen zijn als ik alles gemeen goed maak en als je het in een stichting of maatschap steekt mag je jezelf geen winsten uitkeren dus???? WAAR HALEN JULLIE DIT,

Deze die er zo over denken zitten met deze gedachten in hun hooft ik niet!!!

Dan is de Koningin Fabiola en Prins Filip en Astrit en deze laatste van Fabiola waar ze haar vermogen wou onderbrengen met als eind stichting bij ontbonden te worden een stichting in Spanje dat zijn de grote fraudeurs hier.Die leven op onze kap en doen voor de rest niks dan enkele handjes schudden en strijken hun dotatie op en dan komt de Koning nog bedelen om zijn verwarming te betalen,900 000 € per jaar voor zijn 2 paleizen te verwarmen.

Zwijg mij dan maar dat ik een sekte ben wat zijn deze mensen dan? grote profiteurs die ons als domme slaven nemen!

Terug naar “Archief”