Verzekeringspremie

Ice
Topic Starter

Verzekeringspremie

#1 , 03 dec 2013 12:43

Een verzekeringsagent biedt een pakket verzekeringen aan waarbij alle nodige verzekeringen inbegrepen zijn.
Gedurende enkele jaren heeft hij problemen gekend met zijn software waardoor geen correcte premies werden berekend.
Nu verontschuldigt hij zich maar stuurt een factuur met een rechtzetting over een periode van 2 jaar voor de premies.
Mag hij de klant de rekening presenteren van zijn problemen met software? De klant heeft immers geen enkel uitstaans met administratieve problemen van een verzekeringsagent.
Mag dit volgens de wet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 03 dec 2013 12:47

De verjaringstermijn is drie jaar. Hij kan dus probleemloos fouten rechtzetten van twee jaar terug.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Milo72

#3 , 03 dec 2013 13:55

Is "probleemloos" niet wat kort door de bocht ?
Als de verzekeringsagent een bepaald pakket verzekeringen aanbiedt, en dat aanbod houdt ook de te betalen premies in (wat me logisch lijkt), dan kan de verzekeringsagent daar volgens mij moeilijk opeens een "rechtzetting" op doorrekenen ?
Als door de foute berekening (bvb verkeerde opsplitsing in maandelijkse bedragen of zo) de klant minder betaald heeft dan overeengekomen (i.e. wat in het "aanbod" stond), heeft de verzekeringsagent uiteraard wel het recht deze rekening te presenteren.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

k.b.

#4 , 03 dec 2013 14:08

.
Laatst gewijzigd door k.b. op 28 mei 2014 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro

#5 , 03 dec 2013 16:53

Ik schreef probleemloos als het om een FOUT ging.
Niet problemloos de premies retroactief verhogen....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Ice
Topic Starter

#6 , 03 dec 2013 20:12

Ok, hartelijk dank voor al de antwoorden.

Terug naar “Archief”