Opzegging onderhoudscontract lift

MarkJ
Topic Starter
Berichten: 1

Opzegging onderhoudscontract lift

#1 , 07 dec 2013 13:06

Beste,

Onze vereniging van mede-eigenaars heeft sinds 1/6/99 een onderhoudscontract voor de lift in het gebouw.
Wij willen nu dit contract zo snel mogelijk opzeggen tegen minimale kost. Wat is mogelijk?

In het contract staat :
"Deze overeenkomst wordt aanegegaan voor een duur van 3 jaar, te beginnen vanaf 1/6/99 en zal, bij gebreke aan opzegging per aangetekend schrijven ten minste zes maanden voor het verstrijken van de lopende periode, stilzwijgend verlengd worden voor eenzelfde periode van 3 jaar."

Niettegenstaande de ingang van het contract in juni gebeurde stuurt de liftfirma jaarlijks eind december een factuur voor het onderhoud van het volledige komende jaar. Kortelings verwachten wij dus een factuur voor het onderhoud voor heel het jaar 2014! Het contract zegt niets over deze voorafbetaling.

Kan dit contract alsnog opgezegd worden conform art. 82 van de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming of valt een vereniging van mede-eigenaars hier niet onder?
Zijn er andere mogelijkheden?
Welke kosten zou deze firma alsnog maxiaal kunnen aanrekenen?

Alvast hartelijk dank voor uw advies!

Vriendelijke groeten,
Mark

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding