Voorval zonder gewonden, enkel stoffelijke schade

Aur
Topic Starter

Voorval zonder gewonden, enkel stoffelijke schade

#1 , 09 dec 2013 22:06

Beste,

Ik zou graag jullie mening eens weten over volgend voorval.

Een kennis van mij was aan het werk in Charleroi.
Hij reed voor rekening van zijn firma.
Tijdens de rit is hij tegen een voertuig gereden, blijkbaar spiegelschade alsook nog 2 andere voertuigen geraakt (te weten gekomen via PV (getuigen). Hij is doorgereden, zonder het gevoeld te hebben. (grotere camionette).

2 maand na de feiten, is er een politie-agent een PV komen afnemen, de kennis heeft goed meegewerkt.
Niks gevoeld geen schade aan te merken aan zijn camionette. In het PV (zijn eigen verklaring) staat wel dat zijn spiegel ingeklapt geraakte dat zei hij zelf..
Mijn kennis heeft op't moment van de feiten zijn rijbewijs ongeveer 4 jaar.

Nu is er beslist ruim 15 maand na de feiten dat hij voor de rechtbank moet verschijnen.
Hij zal worden bijgestaan door een advocaat via zijn werk.
De spiegelschade werd nog niet vergoed.

Wat is de straf?
Graag jullie mening.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 dec 2013 00:02

Zorgen dat tegenpartijen VOLLEDIG vergoed worden/zijn voor de rechtszaak.

Zal vervolgt worden gezien hij al een dagvaarding heeft gekregen voor aanrijding stoffelijk vluchtmisdrijf.

Les voor volgende keer : bij thuiskomst langs politie om te vertellen wat er gebeurd is ...deze stellen geen PV op maar een melding is er daarna een aangifte die via nplt naar hem verwijst IS er een melding geweest en is er geen vluchtmisdrijf.

Aur
Topic Starter

#3 , 10 dec 2013 09:32

Kan hij zaken aantonen dat dit niet met opzet was? Staat in Pv dat hij nog is teruggekeerd.... Wat is het verdict?

Reclame

Terug naar “Archief”