garantie schoenen

wembrech
Topic Starter

garantie schoenen

#1 , 17 dec 2013 11:20

Mijn dochter heeft schoenen (230euro) gekocht. Echter na twee was er een scheur in de zool. Wij hebben het trachten te maken met een beetje lijm, maar uiteindelijk konden we het niet herstellen. We zijn met de schoenen naar de winkel geweest en daar kregen we te horen dat door het gebruik van de lijm geen garantie meer hebben. Is dit wettelijk in orde? Hebben we geen garantie meer?
Laatst gewijzigd door Vandebos op 17 dec 2013 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd daar deze niet terzake doet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 17 dec 2013 11:30

Na twee...? Dagen, weken, maanden?

Mij lijkt het terecht dat de garantie vervallen is, vergelijk het met een defecte computer waarbij je eerst zelf geprobeerd hebt met een lapmiddel het probleem te verhelpen en nadien alsnog naar de winkel teruggaat.
De gebruikte lijm kan bvb de schoenen aangetast hebben?

Je had beter onmiddellijk naar de winkel teruggegaan lijkt mij ...

Vandebos

#3 , 17 dec 2013 12:01

In PB vindt u de link van de hoofdverdeler en het contactcentrum waar u middels mail de zaak met de fabrikant zelf kan aankaarten. Stuur hen een mail met het gehele verhaal op een rustige en vriendelijk wijze en men zal u hoogstwaarschijnlijk zonder verdere problemen helpen.

Reclame

Terug naar “Archief”