bankverrichting geannuleerd

koen999
Topic Starter

bankverrichting geannuleerd

#1 , 18 dec 2013 14:50

ik heb een huurder die 4 maand huur achter staat en ik heb een vonnis met bevel tot betaling en schadevergoeding en uitzetting.

ik heb PCbanking en op 17/12 werd er op mijn rekening 2400 euro achterstallige huur gestort,

dus ik contacteer de huurder en zeg hem nog een kans te geven en de uitzetting niet te laten doorgaan.

de volgende dag blijkt dat het geld van de rekening verdwenen is en is de overschrijving nergens meer terug te vinden.

ik bel dus naar de bank en die vertelt me doodleuk dat de verrichting werd geannuleerd
en dat ik contact moet opnemen met de huurder

Kan dit zomaar? is eens de overschrijving in mijn pcbanking verschijnt de betaling niet definitief?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.

#2 , 18 dec 2013 15:18

.
Laatst gewijzigd door k.b. op 28 mei 2014 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

koen999
Topic Starter

#3 , 18 dec 2013 15:25

nee dat heb ik niet, maar ik heb telefonisch contact gehad met de bank en daar hebben ze me bevestigd wat ik hen vertelde.
ik heb ook klacht ingediend via het formulier op pcbanking en daar alles uiteengezet

Reclame

k.b.

#4 , 18 dec 2013 15:44

.
Laatst gewijzigd door k.b. op 28 mei 2014 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos

#5 , 18 dec 2013 15:49

Bel nog eens terug en vraag eens wat ze hadden gedaan indien je deze gelden onmiddellijk van je rekening had afgehaald ...

k.b.
En wat gaat dat aan de zaak veranderen?

Het enige wat u rest is de uitzetting opnieuw te activeren.

koen999
Topic Starter

#6 , 18 dec 2013 16:01

dat heb ik gedaan ondertussen,

ik heb ook de huurders gecontacteerd waarom de betaling geannuleerd werd maar ze begrepen het niet en ik kreeg er geen verstaanbaar antwoord uit ( spreken heel slecht nederlands)

toch vind ik dat de bank niet vrijuit gaat, ik had dat geld makkelijk kunnen uitgegeven hebben ondertussen
als je een overschrijving al kan herroepen dan vind ik dat ze een termijn dienen in te bouwen vooraleer het op je rekening verschijnt

zelf heb ik dat ooit eens geprobeerd en het kon alleen als het geld tot een gerechtelijke uitspraak op een geblokkeerde rekening kwam te staan

koen999
Topic Starter

#7 , 18 dec 2013 16:01

dat heb ik gedaan ondertussen,

ik heb ook de huurders gecontacteerd waarom de betaling geannuleerd werd maar ze begrepen het niet en ik kreeg er geen verstaanbaar antwoord uit ( spreken heel slecht nederlands)

toch vind ik dat de bank niet vrijuit gaat, ik had dat geld makkelijk kunnen uitgegeven hebben ondertussen
als je een overschrijving al kan herroepen dan vind ik dat ze een termijn dienen in te bouwen vooraleer het op je rekening verschijnt

zelf heb ik dat ooit eens geprobeerd en het kon alleen als het geld tot een gerechtelijke uitspraak op een geblokkeerde rekening kwam te staan

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 dec 2013 16:06

Zo wie zo aan bank serieuze uitleg vragen.
Aan huurders dringend aanmanen alsnog direct terug te betalen...

Misschien indien logistiek mogelijk samen met huurders naar de bank gaan?

koen999
Topic Starter

#9 , 18 dec 2013 16:21

ik heb het hen via facebook schriftelijk medegedeeld hopelijk begrijpen ze het zo en komt alles in orde

Terug naar “Archief”