Brandverzekering

oubekou
Topic Starter

Brandverzekering

#1 , 24 dec 2013 17:04

Hallo,

Ik heb vorig jaar een huurcontract van 3j afgesloten, waarin staat dat ik ieder jaar 45 euro moet betalen, aan de eigenaar als branverzekering. Dit jaar krijk ik van de einaar een bericht dat ik 75 euro moet betalen.

Mijn vraag is: moet ik 75 euro betalen?

Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 dec 2013 18:45

Over welke brandverzekering gaat het? Voor een woonhuis, of appartement?
Het is normaal de eigenaar die een brandverzekering dient af te sluiten voor zijn eigendom.
Jij moet je dan wel verzekeren als huurder.

oubekou
Topic Starter

#3 , 24 dec 2013 19:10

Bedankt mava voor je reactie.

Het is voor een appartement. Maar het is duidelijk vermeld in de contract van 3jaar dat ik elk jaar 45 euro moet betalen.
Mijn vraag is: is het normaal dat hij mij 75 euro vraagt in plaats van 45 euro.

Reclame

CityBird

#4 , 24 dec 2013 23:17

Dit is niet altijd zo. Sommige huurbazen sluiten zelf een verzekering af voor de huurder en rekenen dit gewoon door om te voorkomen dat deze zonder verzekering door het leven gaat. Ik neem aan dat dit bij de TS zo is.

mava105

#5 , 25 dec 2013 08:27

Dit is niet altijd zo. Sommige huurbazen sluiten zelf een verzekering af voor de huurder en rekenen dit gewoon door om te voorkomen dat deze zonder verzekering door het leven gaat. Ik neem aan dat dit bij de TS zo is.
Weet ik wel, want doe dat zelf ook, en komt voor de huurder ook goedkoper uit, maar dan moet wel duidelijk vermeld staan in de huurovereenkomst welke verzekering het is, en bij welke maatschappij, zodat huurder kan beslissen of hij wel degelijk goed verzekerd is, en tot welke waarde voor zijn inboedel. Als hij veel dure spullen in huis heeft zal hij waarschijnlijk wel zelf moeten bijverzekeren.

oubekou
Topic Starter

#6 , 25 dec 2013 09:28

@ mava
Alles wat je nu zeg is waar. Maar dat antwoord niet aan mijn vraag.
Kan de eigenaar het bedrag dat in de contract staat wijzigen, omdat hij nog meer aan de brandverzekeringmaatschappij moet betalen?

mava105

#7 , 25 dec 2013 10:30

Als het niet om een voorschot gaat (duidelijk te vermelden in de huurovereenkomst) gaat het om een forfaitair bedrag, en moet je dus niet meer betalen.

oubekou
Topic Starter

#8 , 25 dec 2013 11:15

Dank u mava en prettige kersmis.

Terug naar “Archief”