Vdab inschrijving niet in orde

YannickM
Topic Starter

Vdab inschrijving niet in orde

#1 , 26 dec 2013 20:52

Ik ben sinds juli afgestudeerd. Ik had nooit gedacht nu nog zonder job te zitten maar voor de zekerheid had ik me toch maar ingeschreven bij de vdab, daar was ik althans van overtuigd.

Nu kreeg ik van de week bericht van acerta dat iki geen kindergeld meer trek en alles moet terug betalen sinds juli omdat ik niet werkzoekende nog student ben. Ik viel uit de lucht en ben dan direct mijn vdab profiel gaan checken en ja, wel mijn studies aangepast maar niet dat ik werkzoekende ben.

Kan ik er voor zorgen dat ik enerzijds niet al het kindergeld moet terugbetalen en anderzijds mijn inschrijvingsdatum van werkzoekende kunnen aanpassen
Ik kan via mails en dergelijke aantonen dat ik heel actief op zoek ben naar werk.

Sowiso dat ik bij de nodige instanties nog moet rondbellen maar ik veronderstel dat er toch meer mensen dit hebben meegemaakt.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 dec 2013 21:25

heb je nog een bewijs van isnchrijving liggen?

Ik vrees dat je anders een probleem zal hebben...

YannickM
Topic Starter

#3 , 27 dec 2013 15:11

Ik blijk niet ingeschreven te zijn, dus ik heb ook geen bewijs. Hopelijk vallen de problemen mee

Reclame

LeenW

#4 , 27 dec 2013 16:16

Mijn broer had soortgelijke problemen. De VDAB helpt u niet, ze weigeren meestal om iets met terugwerkende kracht recht te zetten. U informeren doen ze niet, pas maanden later als het te laat is laten ze iets van zich horen. Ik vrees er dus voor dat het idd de volledige pot terugbetalen wordt. Mogelijk heeft dit ook gevolgen voor uw wachttijd voor een uitkering.

YannickM
Topic Starter

#5 , 30 dec 2013 08:51

ik heb er nog goeie moed in binnen het half jaar job te vinden zodat het niet uitmaakt voor mijn wachttijd maar het blijft wel 900 euro ongeveer om nu op te hoesten. Ik heb wel gehoord dat ze u bij het OCMW wel proberen te helpen dus ik ga het daar eens proberen.

Terug naar “Archief”