Onze vzw huurde een sportzaal voor een repetitie. Er werd daarvoor geen contract opgesteld, maar per mail afgesproken over tijd, prijs, ...
De zaal werd gehuurd van 9u30 tot 13u30. Onze repetitie startte om 10u, maar we huren meestal de zaal een halfuur vroeger om rustig te kunnen aankomen, omkleden, ...
Op de dag (een zondag)waarop we de zaal huurden, stonden er om 9u25 mensen van ons aan de zaal. Toen er na een paar min wachten niemand was, besloten zij om nog een koffie te gaan drinken een beetje verder in de straat. Om 9u35 stond de volgende van onze groep aan de deur. Zij besloot om na een paar minuten wachten in haar auto om de hoek te wachten. Om 9u40 kwamen een 6-tal mensen aan, die daar zijn blijven staan. Om 9u50 was onze groep compleet en stonden we met z'n allen (15 man) nog steeds voor een gesloten deur...
Rond 10u (en nog steeds gesloten deuren) probeerden we de zaal telefonisch te bereiken, maar kregen een antwoordapparaat met de boodschap: bereikbaar op weekdagen van 9u tot 17u. We probeerden ook via, via aan een ander telefoonnummer te geraken, maar dat leukte ons niet. Veel buurtbewoners zagen ons staan wachten (waarvan 1 iemand die ons kende)
We bleven wachten tot 10u30 (in de koude en regen) en besloten dan maar om terug huiswaarts te keren.
De dag nadien werd er via mail contact opgenomen met de zaal. Hun verhaal is dat hun portier om 9u33 aanwezig was, de deuren opende, binnen een en ander deed en om 9u40 terug naar buiten ging waar hij nog 5 min heeft gewacht.
Een verhaal wat helemaal niet kan kloppen...
In hun mail werd ook vermeld dat ze daarvoor een factuur zouden sturen, omdat hunportier er was, en de zaal verwarmd was.
We ontvingen een paar dagen later via mail de factuur voor €40 huur van de zaal.
Iemand van onze vzw belde hen op om te praten over die factuur en te kijken wat we konden regelen, maar kreeg nogal grof antwoord dat wij er niet op tijd waren, dus moesten betalen.
Dit willen wij echter niet betalen, want wij waren er wel op tijd, zij niet, wij probeerden hen te bereiken, zij ons niet, ...
Bovendien hebben wij, komende van over heel Vlaanderen, voor ongeveer €236 vervoerskosten voor niks.
We hebben daarna een aangetekend schrijven gestuurd om de factuur te protesteren.
Ik verwacht (zeker na het grof telefoontje) dat ze een aangetekend schrijven gaan terugsturen en toch hun €40 eisen.
Dit is voor ons een nieuwe situatie. Niemand van ons heeft dit eerder meegemaakt en dus weten we ook niet goed hoe te reageren.
Hebben we goed gehandeld tot nu toe (kwestie van weten voor de toekomst)?
Wat doen we verder?
Wat als zij een aangetekend schrijven sturen en hun geld eisen? Wat zijn dan de mogelijke stappen die wij kunnen zetten?
mvg
Dorothée