zelf opgemaakt document tussen 2 partners: rechtsgeldigheid?

Turaki

Re: zelf opgemaakt document tussen 2 partners: rechtsgeldigh

#16 , 31 dec 2013 14:17

1. Dom van u om toch de kaart zomaar aan haar terug te bezorgen, zonder hiervoor enig bewijs te hebben.
2. Normaal wel rechtsgeldig.
3. Doe wat u kan, dus begin met dit AS (met als datum van ontvangst kaart ergens begin september), het enige wat u nu nog kan doen is de schade zo veel mogelijk beperken mocht ze hier een zaak van maken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cast away
Topic Starter

#17 , 27 jan 2014 00:13

1. ze wilde toen ik de kaart in haar bus gestoken had geen document opmaken voor ontvangst , ook door haar nieuwe vriend denk ik (ze heeft zelfs sindsdien geen enkele reactie op die kaart gegeven)
2. document is in 2 exemplaren gemaakt, één voor mij, één voor haar, thuisgetikt document, met onze handtekeningen
3. u stelt haar in kennis stellen dat de kaart sinds datum X in haar bezit is... dat zijn vijgen na pasen natuurlijk want ze heeft die kaart al sinds ergens begin september of zo, dus zal geen nut meer hebben voor de rechtbank want er zijn maaaanden tussen

graag uw visie want slaap er al maanden slecht van...
dank u

CityBird

#18 , 27 jan 2014 02:47

- Kan jij misschien deze kaart niet laten blokkeren via Card Stop? Ik denk niet dat dit noodzakelijk de eigenaar van de kaart moet zijn.
Als zij een nieuwe kaart krijgt is dit in bijkomend bewijs dat deze niet meer in je bezit is of deze wordt zelfs naar jouw adres verzonden zoals je zelf zei, waarna je deze wel "officieel" kan overdragen.

- Is dit trouwens geen fraude? Het is toch zij die tekent bij de handelaar.

Reclame

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#19 , 29 jan 2014 14:06

Zij had toch ook tegen de bank kunnen zeggen dat ze haar kaart kwijt was en dan had zo ook een nieuwe gekregen, die jij niet had. Als zij beweert dat jij dat moet betalen, dient zij dat te bewijzen, niet andersom. Staat er in het contract dat u de enige houder van de kaart was? Trouwens, op internet kan je ook zaken bestellen zonder in het bezit van een kaart te zijn, gewoon door de kaartnummer, vervaldatum en code op de achterkant in te geven...

Turaki

#20 , 29 jan 2014 16:27

Als zij beweert dat jij dat moet betalen, dient zij dat te bewijzen, niet andersom.
Wat ze kan doen door middel van het document dat TS heeft getekend.

Terug naar “Archief”