document bij politie

patjebrussel
Topic Starter

document bij politie

#1 , 29 jan 2014 14:52

Als iemand een document bij de de politie heeft moeten ondertekenen om iemand anders met rust te laten, over welk document zou dit dan gaan ? Zou dat een standaard document zijn ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jan 2014 14:56

?
Normaal gaat een vraag.opdracht tot contactverbod uit van
een rechter ...ofwel de rechtbank ofwel een onderzoeksrechter... Bij uitvoering van een vonnis vrij op proef /voorwaarden wordt er door politie een dossier opgestart en kwartier/wijkinspecteur zal een intake doen en komen controleren.
Verder geeft ook het parket via een KS Kantschrift soms opdrachten .... u stopt nu of wij vervolgen ..betrokkene tekent dan OP het kantschrift zelf.

patjebrussel
Topic Starter

#3 , 29 jan 2014 16:02

Bedankt Franciscus,
Meer weet ik er ook niet over, het gaat alleszins niet over een contactverbod.
Maar die persoon liegt wel meer, is zijn beroep denk ik :-)
Vond ik ook maar raar dat de politie op eigen houtje brieven kan opstellen, tenzij dat soort documenten beschikbaar zijn natuurlijk.

Reclame

my_key
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook

#4 , 29 jan 2014 17:14

Hij heeft misschien zijn eigen verklaring ondertekend :)

patjebrussel
Topic Starter

#5 , 29 jan 2014 18:16

Hij heeft misschien zijn eigen verklaring ondertekend :)
Ik denk dat het zoiets zal zijn. Dat heeft natuurlijk ook zijn waarde.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 jan 2014 00:02

Dat kan inderdaad .... politie zet ik verhoor na vraag gesteld te hebben of betrokkene andere partij wil gerust laten.
" Ik zal (op jullie vraag) de andere partij gerust laten en daar wegblijven" .... en betrokkene tekent... is perfect legaal en geeft een begin van.

In een bestuurlijke zaak kan een commissaris wel bevel geven zich van een bepaalde plaats te verwijderen en weg te blijven op risico van aanhouding.

Terug naar “Archief”