Niet naleven van de EOT

Myriam
Topic Starter

Niet naleven van de EOT

#1 , 29 feb 2008 12:29

Onze echtscheiding is overgeschreven op 16/01/08. In de akte(EOT) staat vermeld dat mijn ex 1 maand de tijd heeft om de financiele aspecten ivm de afkoopsom, en overname woning te regelen. Ik vrees als ik geen stappen zal ondernemen hij uitvluchten blijft zoeken, hij beweert constant ermee bezig te zijn via een immotheker, ... en verzint allerlei smoesjes om het te 'rekken'.
Mijn concrete vraag is, welke stappen kan ik ondernemen hiertegen?

Mvg,
Myriam

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 mar 2008 12:01

“Art.815.Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden GEVORDERD...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Indien u niet BINNEN de overeengekomen tijd tot een MINNELIJKE regeling komt dan kan u te allen tijde vorderen GERECHTELIJK uit onverdeeldheid te treden.De rechtbank van eerste aanleg stelt in dat geval daartoe een notaris aan met de bevoegdheden vermeld in art.1207 e.v. Gerechtelijk Wetboek.

Maan uw gewezen echtgenoot bij aangetekend schrijven aan de overeengekomen termijn in acht te nemen.Deel hem daarin mee dat u onmiddellijk na een door u daarin vermelde datum GERECHTELIJKE verdeling vordert.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Archief”