verkopen

gypsi
Topic Starter

verkopen

#1 , 29 mar 2008 10:00

men mag zijn huis zelf verkopen
maar hoe lang mag het te koop blijven?
als het te lang duurt moet men dan toch een makelaar inschakelen,wij willen het niet doen om de kosten te sparen
mag of kan men met een makelaar een afspraak maken(mondeling)vb,u verkoopt ons huis,als wij maar de prijs krijgen dat wij willen?
gebeurt het dan een huis nooit verkocht raakt?of moet het dan openbaar?
wat raad u ons aan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pdc

#2 , 29 mar 2008 12:22

uiteraard mag men zijn eigen huis verkopen en dat mag zo lang duren als je wilt.
een makelaar zal uw huis nooit verkopen zonder zijn kosten mee te rekenen, kan via een makelaar wel in veel gevallen iets sneller gaan en is niet altijd zeker dat je dan minder krijgt...de koper gaat dan wel iets meer betalen, wat logisch is...
Wat veel mensen echter niet weten is dat je je huis ook openbaar mag verkopen als particulier....de meeste mensen denken nog steeds dat een openbare verkoop steeds probleemgevallen zijn zoals faling, scheidingen, e.d. en dat is niet zo.
Ook kan je vragen aan je notaris je huis te verkopen, hij heeft u dan als klant bij de notariële akte, wat hem dan iets zal opleveren...
veel succes

dieke

#3 , 30 mar 2008 09:25

Wij hebben ons huis onlangs zelf verkocht. Eventjes via makelaar gewerkt en gelukkig snel vanaf geraakt. Het ging namelijk niet sneller, beter,... Ons plan was uiteindelijk dan ook: zelf verkopen en als het te lang zou duren, via openbare verkoop gaan. Makelaarskosten zijn duur. Aan u de keuze.

Reclame

Lori

#4 , 30 mar 2008 10:58

Mijn huis staat nu ook voor 11 dagen te koop .Ik heb al ontzettend veel telefoons gehad van immokantoren terwijl de vraag was geen immo's aub...
Zij zeggen wel zo van'' wij hebben ons client die op dit soort huizen wachten'' maar eigenlijk heeft een immokantoor natuurlijk geen vast client ,die zullen ook wel verder kijken dan alleen bij 1 bepaald kantoor .
Ik denk als je het plaatst op verschillende internet sites ,eventueel vooraan aan het huis(lokt uiteraard veel reacties ook uit van buurtbewoners die maar al te graag weten wat de prijs is) en in een woonkrant .Dan gebruik je net als die immo's de kanalen waar je klanten kan bereiken.
Zoals ik al eerder aangaf ,heeft mijn notaris gezegd dat gemiddeld in het Antwerpse toch 4,5 maand mag rekenen voor iets verkocht geraakt.Dus zeker niet te snel opgeven.
Veel succes !

gypsi
Topic Starter

#5 , 30 mar 2008 15:49

wel bedankt voor jullie antwoorden,dus niet wanhoopen als het een tijtje duurt,en inderdaad immokantoren zijn duur en doen het zeker niet vlugger en beter,ook openbaar verkopen kost duur

Terug naar “Archief”