Mijn vrouw en haar vriendin werden in de winkel Ici Paris ten onrechte aanzien als winkeldievegge. Zij moesten ter plaatse in de winkel (dus niet in een afgezonderde ruimte en nog voor het passeren van de kassa) in het zicht van andere klanten en in de aanwezigheid van drie winkelbediendes, hun handtas uitladen en alles werd gewoon op de grond gelegd. Alsof dat ook nog niet genoeg was moesten zij ook hun jas en broekzakken leeghalen. Uiteraard alles zonder het voor de winkel gehoopte resultaat. De vermoedende persoon heeft zich toen wel ter plekke verontschuldigd. Natuurlijk begrijp ik best dat, indien er een vermoeden is van winkeldiefstal het personeel in actie moet schieten. Maar mijn vrouw is zeer aangedaan van de manier waarop het gebeurde: ter plaatse tussen de winkelrekken en in het zicht van andere klanten.
Ik kan moeilijk geloven dat dit de juiste procedure is die het personeel moet volgen.
Daarna heb ik contact opgenomen met het hoofdonthaal van de Ici Paris keten en het verhaal uitgelegd. Hierbij vroeg ik of zij mij de procedure konden uitleggen aangaande een dergelijke situatie, zodat ik kon uitmaken dat mijn vrouw juist werd behandelt of niet. Zij zouden contact opnemen met het afdelingshoofd van de desbetreffende winkel. Nadien werd ik terug opgebeld door dezelfde telefoniste van het hoofdonthaal met de melding dat ik nog dezelfde dag zou gecontacteerd worden door het afdelingshoofd. Dit is ondertussen reeds 3 weken geleden en ik heb het vermoeden dat ik gewoon van het kastje naar de muur ben gestuurd. Er is geen enkele reactie gekomen van Ici Paris.
Weet iemand wat de te volgen procedure is indien er een vermoeden is van winkeldiefstal ? Hoe kan ik Ici Paris toch nog zover krijgen dat ze reageren ? Al was het maar gewoon uit beleefdheid.