rechtsbijstand

samisan
Topic Starter

rechtsbijstand

#1 , 18 mei 2008 18:14

in december vorig jaar had ik een ongeval, (enkel stoffelijke schade)
de politie is ter plaatse gekomen en ik had teveel gedronken, met als gevolg 15 dagen rijbewijs kwijt.
na overleg met de verzekeringsmakelaar werd er beslist het ongeval niet aan te geven om niet in problemen te komen met de verzekering...?...
voor mij goed en wel, ondertussen heb ik alle geleden schade reeds uit eigen zak vergoed aan de tegenpartijen,
nu moet ik binnenkort voorkomen voor de politierechtbank

mijn advocaat zegt me dat ik beroep kan doen op mijn rechtsbijstand, maar mijn verzekeraar zegt me dit niet te doen omdat ik het ongeval niet aangegeven heb en als ik nu zou beroep doen op de rechtsbijstand het risico loop geschorst te worden van de verzekering omdat het ongeval veroorzaakt is doordat ik teveel gedronken heb.

ik heb een blanco strafblad, heb nog geen enkel ongeval voorgehad.
Loop ik echt het risico om geschorst te worden?
moet ik het nu aangeven of niet? ik weet niet het niet meer ..
loop ik echt het risico om geschorst te worden van de verzekering als ik beroep doe op mijn rechtsbijstand?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie

#2 , 19 mei 2008 12:35

Vooreerst: u bent reeds enkele keren in de fout gegaan:
Ieder ongeval dient verplichtend te worden aangegeven bij uw maatschappij, de termijn verschilt bij het type ongeval.
Ten tweede diende u de schorsing van uw rijbewijs te melden aan uw maatschappij.
Ik kan u de artikels uit de polis bezorgen indien u dit wenst. De Maatschappij heeft niet enkel het recht om te schorsen maar ook om op te zeggen!

Mijn raad: betaal de advocaat uit eigen zak. U hebt de volgende voordelen: u hebt een blanco strafregister, de slachtoffers/schade is reeds vergoed en er was enkel stoffelijke schade (anders was dit correctioneel ipv politierechtbank).

samisan
Topic Starter

#3 , 19 mei 2008 14:04

wij hebben enkel de raad van onze makelaar gevolgd.
maar hij zei "moest ik van jullie zijn ik zou het niet aangeven hoor..."
dusja hebben we maar zijn raad opgevolgd...
op zo'n momenten heb je het volste vertrouwen in je makelaar
idd er zijn geen gewonden gevallen enkel materiële schade.

ik zal de advocaat dan best zelf betalen zeker...

Reclame

Terug naar “Archief”