Handelshuurvernieuwing/opzeg

debbie
Topic Starter

Handelshuurvernieuwing/opzeg

#1 , 23 mei 2008 12:59

Is misschien nogal ingewikkeld maar zal het proberen zo duidelijk mogelijk te formuleren.
Ik heb dus 2 jaar geleden een handelspand over genomen, waarvan het contract eind dit jaar verviel, dus ik moest om vernieuwing te bekomen dit ten laatste 15 maand ervoor aanvragen, het moeilijke was te beslissen of ik dit al dan niet ging doen, daar je na zon korte periode (amper 1 jaar open)moeilijk kunt beslissen of het rendabel is al dan niet.
Ik heb uiteindelijk toch de vernieuwing aangevraagd, die nu jan09 zou aanvangen, maar door allerlei tegenslagen denk ik niet dat het nog haalbaar is,dus ik zou toch eind dit jaar willen stoppen.
Mijn vraag is nu, daar de vernieuwing aangevraagd en goedgekeurd is, hoe gaat het in zijn werk, als ik nu, 6 maand voor eind contract opzeg, en een overnemer vind, vervalt het nieuwe contract dan ? Toen ik in onderhandeling was met de verhuurder over al dan niet vernieuwen, had ik reeds mijn twijfels uitgesproken ,of het haalbaar ging zijn, en deze beweerde toen dat ik dus steeds kon opzeggen voor het begin van het nieuwe contract indien er dan een nieuwe huurder zou zijn, zou het mijne vervallen. Is dit zo, of kunnen ze me schadevergoeding laten betalen, en wat als er geen nieuwe huurder is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 23 mei 2008 13:17

Heb je enige bewijs van de beweringen die je hier neerpent?
Een geschreven overeenkomst of briefwisseling daaromtrent zou zeker heel wat meer zekerheid geven dan enkel gesproken woorden.

debbie
Topic Starter

#3 , 23 mei 2008 13:21

Nee , hij beweerde dat dit wettelijk zo was dat indien ik toch zou willen opzeggen voor het nieuwe contract aanvangt, dit automatisch vervalt als ik een nieuwe huurder vind, wat me normaal leek, maar vraag me af wat indien ik geen nieuwe huurder vind?

Reclame

Terug naar “Archief”