Wat kunnen we best doen een vervelende zaak

citroentje
Topic Starter

Wat kunnen we best doen een vervelende zaak

#1 , 31 jul 2008 15:09

Ik zal bij het begin beginnen.
In maart kom er een kameraad van ons bij ons binnen met de vraag of hij even mag telefoneren naar telenet om bij hem een aansluiting te laten leggen voor telefoon-internet-tv.Nu wij blijven niet bij het gesprek en gaan in een andere kamer zodat die vriend alles kan bespreken.Na het telefoontje zegt hij in april komen ze alles aansluiten.
Op het eerste zicht niets aan de hand zou je zeggen.Die vriend woont in de zelfde straat wij op 238 hij op 166.
Nu drie weken geleden kom ik daar onverwachts binnen was zijn vriendin en haar vader thuis en was die kwaad want de tv ging niet meer,nu uit vriendelijkheid zei ik moet ik eens kijken michien is de kabel er uit.Nu dat was niet zo en ik stelde voor moet ik eens bellen naar de dienst van de kabel michien is er iets aan de hand,nu die man zei als je dat wil doet nu ik vroeg om een rekening van telenet want daar staat de klnr op.Groot was mijn verbazing toen ik de naam op de faktuur zag staan die naam was namelijk ons bedrijfnaam.Ik was even de klus kwijt van dat te zien maar belde toch blijkbaar was de rekening niet betaald en hadden ze de tv afgesloten.Nu toen ik thuis kwam vertelde ik dat aan me man wat ik gezien had,en me man op zijn beurt nam kontakt met die vriend en vroeg meer uitleg blijkt nu dat die vriend een verkeerde naam had gezegt aan de telefoon omdat wij ook klant zijn bij telenet en ze zagen via ons telefoonnr wie er belde zo hebben ze per vergissing u naam er op gezet,maar ik heb het nodige al gedaan om dit aan te passen.
Nu in het weekend gingen we binnen en zagen we dat de tv nog steeds niet gaat en vroegen hoe het nu ineen zit met die naamsverandering,hij zij ze sturen een papier op maar heb nog niets gekregen na drie weken geloofwaardig is het niet.Dus gisteren gaan we naar daar nu hij was er niet maar zijn schoonpa wel nu wij vroegen of het mogelijk was om hun klnr te krijgen van telenet wat we wilde eens weten hoe het nu inelkaar zit met die naamsverandering.
Nu gisteravond hebben we kontakt opgenomen met telenet om te vragen hoe het nu in elkaar zit.
Nu wat blijkt er staat daar een saldo openen van 550,52 €.Me man heeft dan uitgelegt dat die naam op die faktuur niet klopt dat wij niet gebelt hebben om daar een aansluiting te laten leggen dat wij op 238 wonen en dat we steeds onze rekeningen betalen.
M'n man vroeg ook indien die naamsverandering niet kan veranderen om daar alles aftesluiten dat wij niet wilde opdraaien voor die rekeningen waar we niets mee te maken hebben.
Die man begreep dat maar hij zij ook als we alles afsluiten komt er een schadevergoeding wegens kontraktbreuk.En je weet toch zei hij dat ze telefoon-internet-tv en digitale tv hebben met alle filmpakketen er bij,nu dat wisten wij niet.Nu als schadevergoeding ging dat neerkomen op een goeie 1900 euro.
Ik vind het straf dat zij zomaar alles hebben aangesloten op onze naam zonder een pas te vragen.
Nu vraag ik me af er moet toch een kontrakt getekent zijn bij die afsluiting,kan ik daar een kopie van opvragen om dan verdere stappen te zetten.
Want een vriend noem ik die niet meer iemand die u zoiets aandoet en nog in de miserie brengt ook.
Nu me man vroeg ook aan telenet wat hij kon doen daar tegen,daar zeiden ze beste is naar een adv te stappen.

Dus wie kan me raad geven o een tip om daar stappen tegen te doen,is dat geen vorm van schrifvervalsing.
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jul 2008 15:17

- wie de uitvoering vraagt van een verbintenis moet het bestaan ervan bewijzen;
- Telenet moet dus bewijzen dat u een overeenkomst met hen hebt afgesloten; dat zullen ze niet kunnen, u hebt geen overeenkomst met Telenet afgesloten;
- schrijf aangetekend aan Telenet dat u vernomen hebt dat voor een ander adres een aansluiting op uw naam genomen werd, dat u daar niets mee te maken hebt en hiervoor niets zult betalen.

scorpioen

Rebel-with-a-cause

#3 , 31 jul 2008 18:15

Als ik het goed begrijp is er een factuur op het adres van die 'vriend' toegekomen. Aangezien er geen betaling op volgde werd de toelevering gestopt op dat adres.
Volgens de informatie die je hier geeft vraag ik mij af welk probleem jullie daarmee hebben? Bij jullie is er toch niks afgesloten? Jullie hebben toch geen aanmaning gekregen om iets te betalen?
In mijn opinie hoeven jullie geen stappen te ondernemen.

Reclame

citroentje
Topic Starter

#4 , 31 jul 2008 23:31

Als ik het goed begrijp is er een factuur op het adres van die 'vriend' toegekomen. Aangezien er geen betaling op volgde werd de toelevering gestopt op dat adres.
Volgens de informatie die je hier geeft vraag ik mij af welk probleem jullie daarmee hebben? Bij jullie is er toch niks afgesloten? Jullie hebben toch geen aanmaning gekregen om iets te betalen?
In mijn opinie hoeven jullie geen stappen te ondernemen.
neen wij hebben geen aanmaning gehad maar wij vrezen als hij niet betaalt dat zij verder stappen zullen ondernemen en eventueel een deurwaarder zullen sturen en dat ze dan wel bij ons zullen aankloppen tenslotte is het onze naam die op die factuur staat.
Bij ons werkt nog alles.

Rebel-with-a-cause

#5 , 01 aug 2008 11:52

Dit zijn veronderstellingen die (momenteel) niet gestaafd zijn.
Er zijn toch duidelijke tekenen dat jullie NIET de aanvrager van deze faciliteiten zijn/waren, waardoor de leverancier ook niks tegen jullie heeft.

Terug naar “Archief”