help !!

€ls
Topic Starter

help !!

#1 , 08 okt 2008 11:53

Een firma is vandaag de metalen doken (bevestigingsplaatjes) van de voordeur komen verwijderen mbv een slijpschijf. Er zijn verschillende ingebrande puntjes op het glasoppervlak. Kan ik dit nog verwijderen of is het glas onherstelbaar beschadigd. Zo ja, kan ik hun hiervoor verantwoordelijk stellen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BC1

#2 , 08 okt 2008 11:56

Kan je even verduidelijken ?
Is dit in het kader van een bouw, verbouwing, aanneming,...
Zo is het wel heel vaag hoor.

€ls
Topic Starter

#3 , 08 okt 2008 12:06

We zijn aan het verbouwen en hebben een nieuwe voordeur laten plaatsen. De firma had de deur aan beide kanten met 4 doken bevestigd (profiel - muur). Deze doken waren niet of weinig geplooid waardoor de plakker dit onmogelijk mooi kon afwerken. Heb dan contact opgenomen met de firma en die zijn vandaag de doken komen verwijderen. Deur hangt dus alleen nog vast met schuim ?!

Reclame

BC1

#4 , 08 okt 2008 12:15

Ik ga er voor deze vanuit dat je voor het plaatsen van de deuren met de firma een aannemingscontract of toch iets schriftelijk in handen hebt ?
Hiermee bedoel ik : niet in het zwart ???

Zoja (niet zwart) start je met het volgende stappen :

Neem foto's met datum van de schade.
Schrijf een aangetekende zending naar de aannemer met uiteenzetting van Uw bezwaren. Vraag hem hierin om zo snel mogelijk de schade te komen vaststellen.

Bij geen reactie stuur hem een ingebrekestelling via AZ.

Bij reactie geen mondelinge afspraken aanvaarden.
Laat een oplossing op papier zetten.

In princiepe is de aannemer aansprakelijk voor het uitgevoerde werk.
Je moet hem echter wel altijd de kans laten om een fout in goede orde te herstellen.

Pas als hij dit laatste betwist moet je verdere stappen ondernemen.

Dan best starten via verzoeningscom. bouw

met vriendelijke groeten,

BC

Terug naar “Archief”