is dit juist

kolonel
Topic Starter

is dit juist

#1 , 20 nov 2008 11:54

Hallo,
Ik het huurcontract dat door beide partijen werd ondertekens staat vermeld dat er geen huisdieren in het appartment mogen zijn.

Nu heeft 1 van de bewoners een hond en deze doet zijn behoeft gewoon op de in- en uitrit van het appartement, zonder dat de eigenaar dit opkuist.

Nu schijnt het dat ik om deze reden de huurder niet uit het appartement kan krijgen.
Is dit zo ?

Met dank

kolonel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 20 nov 2008 15:51

Gebruik de zoekfunctie van dit forum. Er is al veel inkt gevloeid over het verbod van huisdieren in een huurcontract.

U kunt huisdieren niet verbieden ... dit is een "illegale" clausule in uw huurcontract die u niet kunt afdwingen ... of toch niet met zekerheid. Mocht de hond schade veroorzaken, dan trekt u dat van de waarborg af wanneer de huurder het huis verlaat.

Het is wel zo dat de huisdieren geen hinder mogen veroorzaken ... U kunt eventueel de huurder erop wijzen dat hij de rommel van zijn hond moet opkuisen. Indien dit niet gebeurt, kunt u naar de vrederechter stappen. Indien andere bewoners van het gebouw ook hinder ondervinden, maakt u wel kans dat u gelijk krijgt.

Lenny
Laatst gewijzigd door mapleleiah op 20 nov 2008 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

kolonel
Topic Starter

#3 , 20 nov 2008 17:03

Ok, Lenny

Bedankt voor Uw antwoord.
Ik ben nog nieuw op dit forum en waat zo mijn weg nog niet

Groeten

Reclame

Terug naar “Archief”