APCOA parkeerretribtie

rikkie
Topic Starter

APCOA parkeerretribtie

#1 , 24 nov 2008 14:46

Vandaag op 24.11.2008 een retributie van APCOA in de bus gekregen. MET DE VOLGENDE GEGEVENS.....

Geachte mevrouw,geachte heer,

Op 28/04/2008 om 11:55 werd PARKEERBILJETxxxxxxxxxxxx uitgeschreven voor het voertuig met nummerplaat xxxxxx, welke geparkeerd stond in xxxxxxxxxx,te Turnhout

Uit onze administratieve gegevens blijkt dat betreffende retributie niet werd betaald binnen de 5 dagen,zoals vermeld staat op het biljet. Wij vragen u alsnog deze retributie binnen 10 dagen te vereffenen.

Het retributiereglement werd opgemaakt en bekrachtigd door de Stad Turnhout. De controle op het betalend parkeren,uitgevoerd door onze diensten,gebeurt onder toezicht van het Stadsbestuur van Turnhout en is overeenkomstig de bepalingen van de Verkeerswet,de Wegcode,de gemeentelijke politie-en retributiereglementen en volgens de overeenkomst zoals afgesloten tussen het Stadsbestuur van Turnhout en Apcoa BELGIUM nv.

Nu bij deze weet ik zeker dat ik nooit dit vermeld parkeerbiljet heb gezien,nog aangekregen,nog ter plaatse op het voertuig.

Tevens nu 6 maanden later krijg ik dan deze in de bus .

Wat moet ik hier mee doen

MVG rikkie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 26 nov 2008 11:21

“Art.2.Onder voorbehoud van...stellen de gemeenteraden aanvullende reglementen vast betreffende de op het grondgebied van hun gemeente gelegen openbare wegen.”(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer).

“Art.870.Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.”(Gerechtelijk Wetboek).

U kan dus het bewijs eisen van de beweerde feiten.

“Art.62.De overheidspersonen die door de Koning worden aangewezen om toezicht te houden op de naleving van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten, stellen de overtredingen vast door processen-verbaal die bewijskracht hebben zolang het tegendeel niet is bewezen...”(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer).

Die bewijskracht geldt niet voor de vaststellingen van andere personen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”