DVD zogezegd niet teruggebracht

andyvansnick
Topic Starter

DVD zogezegd niet teruggebracht

#1 , 02 dec 2008 21:30

Weet iemand soms wat ik kan doen, ik heb een probleem met dvd's die zogezegd niet zouden zijn teruggebracht.

Een paar maanden geleden heeft mijn vriendin 2 dvd's gaan huren en de dag nadien heeft een vriend deze door de depositbox te gevruiken teruggebracht.

Een tijdje nadien belde deze videotheek dat deze films niet waren teruggebracht en na en bezoek zeiden ze dat ze dit nog gingen bekijken, (niet door de baas zelf gezegd).

een tijdje geleden moest mijn vriendin naar de moviemax met de baas prate en er zou een boete zijn van 720 euro. maar deze films zijn wel degelijk binnengebracht. dus hebben we een aangetekende brief verstuurd met als inhoud dat deze films zijn binnengebracht door deze vriend met zijn handtekening en er was een getuige en deze zijn naam er bijgezet. nu is deze brief terug bij ons bezorgd met de mededeling dat deze geweigerd is.

weet soms iemand wat ik nog kan doen? want ik begin bang te krijgen dat ik deze boete moet betalen. en deze is nu nog aan het oplopen.

Andy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 03 dec 2008 02:47

ge zijt nog vergeten te zeggen dat hij u voorstelde om €500 te betalen en dat alles geregeld was ;)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 dec 2008 12:27

.. er zou een boete zijn van ...
U bent nog steeds niet in gebreke gesteld of gedagvaard.
U hebt integendeel al tegen hem en aangetekend geschreven hoe - volgens u- de zaak in elkaar zit.
ik vermoed dat tegenpartij geweigerd heeft de aangetekende brief te ontvangen. Ik hoop dat u hem nog steeds hebt in de staat zoals hij is teruggekomen dus ongeopend

1 - u stuurt terug een brief aangetekend op en een brief via gewone post en verwijst naar elkaar. U verwijst enkel in de brieven naar de chronologische feiten - geen schulderkenning geen voorstel tot betalen van wat dan ook.
u verwijst ook naar de reeds verstuurde brief

u stuurt deze brief naar het adres van de maatschappelijke zetel van de firma
( zie via btwnr of naar bij kruispuntbank der ondernemingen - via zoekrobot )
u wacht af - u moets niets betalen dan na een vonnis van een rechter nadat bewezen is dat u een -fout hebt gemaakt
(zorg er dus voor dat u beschikt over de algemene voorwaarden - een foto van de depositoschuif ... een uitleenborderel met alle voorwaarden ... het opgenomen gesprek waarin een verkoper netjes uitlegd dat je de video's zo maar in de schuif mag steken ... andere getuigen enz )

Dan wacht u maar af

U kan als u een familale polis hebt via rechtsbijstand de zaak al eens aankaarten aan de verzekering - kwestie van op tijd uw rechtsmiddelen in stelling te hebben

Reclame

Terug naar “Archief”