Hallo ik zit zins 4 maanden in een scheiding met mijn ex, wij waren niet getrouwd tevens hadden we ook geen samenlevings contrackt en hebben 1 jaar samen gewoondt.
Uit onze relatie is wel een mooi kindje geboren waar ik ape trots op ben.
Dan nu mijn vraag ik moet kinderalimentatie betalen aan mijn ex waar ik geen moeite mee heb, tenslotte is het mijn eigen kind.
De vraag luid wat mag er mee gerekend worden bij de draagkracht berekening voor de alimentatie?
Want ik heb een netto salaris van 1411 netto maar daarbij komt mijn incidentele toeslagen en inhoudingen nog bij.
Die toeslagen zijn oa TOD toeslag onregelmatige dienst wat elke maand anders is.
Overuren wat per maand ook verschild en Consignatie dienst oftewel ik ben een week oproepbaar via tel en dan moet ik naar mijn werk, de uren dat ik vrij ben krijg ik dan 5% en weekends 10% van mijn uurloon, uren die ik dan ingezet wordt worden als overuren uitbetaald maar is dus niet altijd het zelfde.
Het komt ook wel voor dat ik helemaal niet gebeld word en dus geen uren verdien.
tevens neem ik wel eens een dienst over voor een collega maar is ook niet altijd.
Mogen ze dit bij mijn maandlijkse inkomen optellen en daar de draagkracht berekening op los laten?
Want haar advocaat wil alles optellen en delen door 12 dat zou dan mijn gemiddelde inkomen zijn, maar dat kan volgend jaar veel lager zijn.
Zo niet is dat ook ergens op schrift te vinden zodat ik dat aan mijn advocaat kan laten zien?
bij voorbaat dank
Groeten Ron