Auto binnen geweest in garage maar niet gemaakt ! Rekening

sandydeleeuw
Topic Starter
Berichten: 24

Auto binnen geweest in garage maar niet gemaakt ! Rekening

#1 , 18 jan 2009 19:56

Op 23 december hoor ik een geluid van onder de motorkap van mijn wagen wat me verontrustte. Ik stop bij een kleine garagist (uit mijn streek) en deze zegt mij dat hij vermoed wat er scheelt en vraagt me mijn auto achter te laten. NA iedere dag gebeld te hebben (hij vond het niet)heb ik mijn wagen pas terug op 13 januari. Maar het ergste van alles is dat het probleem gebleven is (nog steeds een geluid uit de motor) maar dat deze garagist me 500€ aan rekent. Hij zegt dat hij verschillende stukken heeft vernieuwd in de hoop hiermee mijn probleem op te lossen.
Ik ben ten einde raad, moet ik nu betalen voor iets dat niet is gerepareerd ? Hoe moet ik dit aan pakken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3584

#2 , 19 jan 2009 02:30

Kijk dat zit zo

- U hebt niet slim gehandeld in deze tijden van complexiteit om uw wagen aan een kleine garagist toe te vertrouwen voor hetgeen U daar beschrijft. Zij missen gewoonweg de ervaring. Een grote dealer zal U misschien wel duurder kosten, maar zal U om te beginnen nooit iets aanrekenen voor iets dat hij niet gevonden heeft.

- U kan in de gegeven omstandigheden perfekt eisen dat de garagist U uw wagen teruggeeft, zonder dat U ook een Euro betaalt.

- U kan eisen dat hij U een uitermate gedetaileerde rekening geeft wat hij met uw wagen gedurende die 20 dagen gedaan heeft. Prijs stukken, werkuren enz ..

- U kan eisen dat hij U de vervangen, versleten stukken terug overhandigd. In elk geval kan U later stellen, moest de zaak voor een rechtbank komen, dat de garagist hier in grote mate het systeem van "trial and error" toegepast heeft; wat niet de aangewezen manier is om iets te herstellen. Hij had minstens informatie moeten/kunnen inwinnen bij een officiele dealer; of U eventueel naar hen doorverwijzen na U een kleine vergoeding aan te rekenen.

- U hebt in feite ook zelf een grote fout begaan door uw wagen zo lang bij die pruller te laten

sandydeleeuw
Topic Starter
Berichten: 24

#3 , 19 jan 2009 14:59

Dank voor uw reactie John.
Inderdaad heb ik geprobeerd om de wagen terug te halen. Het probleem was dat die garagist maar enkele keren in zijn garage was en hij de motor had open gelegd waardoor ik hem niet kon mee nemen.
Bovendien stelde hij me voor dat hij mijn wagen zou verkopen om uit zijn kosten te komen ! Ik kende die garagist niet goed en ben er terecht gekomen omdat iemand anders er wel tevreden was.
Dus wat doe ik het beste : mijn rekening (staat enkel op een papiertje, dus heeft geen faktuur gemaakt) thuis houden en de vervangen stukken gaan terug vragen. Vertel ik deze garagist dan direct dat ik niet van plan ben te betalen ?

Reclame

Terug naar “Archief”