In het appartementsgebouw waar ik sinds juni 2008 woon wordt de glazen toegangsdeur vanaf 22.00h aan de binnenkant automatisch gesloten. Iedere keer dat er bezoek na 22.00h vertrekt moet je dus mee naar beneden om met de sleutel de deur te openen. Soms bijzonder frustrerend. Kan dit wel? Is zoiets gebruikelijk? Stelt er zich hier geen probleem met de brandveiligheid?
Het probleem is een regelneef in het gebouw die verantwoordelijk is voor het goede verloop van de afvalcontainers, ... Ik kreeg een bericht omdat ik mijn karton 'onvoldoende' verscheurd had (terwijl de enige aanwijzing dat het van mij kwam enkele verscheurde betalingsbewijzen van het buitenland waren, bye bye privacy). Om de haverklap hangt hij in de ingang ecologische vermaningen uit.
Terwijl de toegangsdeur altijd goed in het slot viel werd nu een extra blokje geïnstalleerd waardoor men deze niet meer open kan laten staan. Als ik boodschappen ben gaan doen verongeluk ik me bijna om alleen boodschappentassen naar binnen te krijgen.
De heer in kwestie lijdt duidelijk aan reglementitis, wel behoorlijk frustrerend met zo iemand in het gebouw. Veelal kleinigheden, maar op den duur toch erg storend! Hij is eigenaar, bij de syndicus hebben ze er dus weinig oor naar.