onverdeeldheid

jereka
Topic Starter

onverdeeldheid

#1 , 03 mar 2009 18:33

Twee vragen over de volgende situatie:
alleenstaande oom, zonder kinderen en zonder testament overlijdt; er zijn enkel nog kinderen in leven van zijn overleden broer en overleden zus; 3 kinderen van zijn broer en 4 kinderen van zijn zus.
Alle 7 erfgenamen zijn akkoord om het lege huis van deze oom te koop te stellen bij een immokantoor.
Vraag 1: WAT kan ik als erfgenaam doen als een bepaalde erfgenaam elk bod van kandidaat-kopers voor het leegstaande huis weigert gedurende meer dan 1 jaar?
vraag 2: HOE en WIE betaalt de kosten van elektriciteit, verwarming, verzekering van deze leegstaande woning? Als het huis nog lang onverkocht leeg blijft, is dan de erfgenaam, die de verkoop boycot, niet verantwoordelijk voor deze méérkost?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 04 mar 2009 12:31

WAT kan ik als erfgenaam doen als een bepaalde erfgenaam elk bod van kandidaat-kopers voor het leegstaande huis weigert gedurende meer dan 1 jaar?
U zegt dat U een akkoord heeft om te verkopen met alle 7. Blijkbaar schort er vanalles aan dat akkoord want er is geen minimumprijs afgesproken noch een maximumduur.
Ik zou dat "akkoord" opzeggen.

HOE en WIE betaalt de kosten van elektriciteit, verwarming, verzekering van deze leegstaande woning? Als het huis nog lang onverkocht leeg blijft, is dan de erfgenaam, die de verkoop boycot, niet verantwoordelijk voor deze méérkost?
De onverdeeldheid. Aangezien er geen akkoord is, kan er ook geen boycott zijn. De andere persoon (die méér wil) kan evengoed van U zeggen dat U en de anderen waanzinnig bent om voor zo een lage prijs te verkopen.

Via de rechtbank kunt U (op uw eentje) de procedure starten om over te gaan tot een openbare verkoop van dit goed "om uit onverdeeldheid te treden".

Reclame

Terug naar “Archief”