hoofdverblijfplaats student

koen.wildemeersch
Topic Starter

hoofdverblijfplaats student

#1 , 07 apr 2009 18:02

Als student te Gent wens ik een appartement te kopen (mijn vader x%, ik y% als investering van mijn spaargelden) ik verblijf er zelf in en vroeg me het volgende af:

- kan ik er mijn hoofdverblijfplaats van maken? Want de hoofdverblijfplaats is de plaats waar ik het meest verblijf?
- dit heeft waarschijnlijk een positieve invloed.. vb. Vrijstelling registratierecht?
- dit heeft waarschijnlijk een negatieve invloed.. vb. Kindergeld?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 apr 2009 18:10

*kuch*

lees deze post eens.

Dit zal al één van je problemen zijn ... best dus eerst eens informeren bij de dienst bevolking in Gent me dunkt.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2009 10:21

...en het sleutelwoord is : geen eigen inkomen hebben.
Personen die geen inkomen hebben (moeten) worden ondersteund door het OCMW.

Enig idee hoeveel kindjes van onbemiddelde personen een eigen adres hebben --- en hoeveel kindjes van bemiddelde -- niet verschieten.

...

Reclame

Buzzer

#4 , 23 apr 2009 22:05

Bij de dienst bevolking in Gent hebben ze nog rare kuren.
Ze willen in Gent echter een 'diverser' publiek aantrekken.
Daarmee bedoeken ze 'gemeentebelastingbetalers'.
Met bejaarden, OCMWers en studenten als inwoners rinkelt de kassa immers niet.

Als dit appartement werkelijk de woonst is van je zoon, dan moet de politie ook effectief zijn domicilie vaststellen.

Als hij daar alleen van maandagavond tot vrijdagmorgen is, dan kan er inderdaad discussie zijn waar zijn echte verblijfplaats is.

Dit heeft echter niets te maken met student of niet-student.
Als je recht in je schoenen staat, dan meld je deze zaak aan het ministerie van binnelandse zaken en hij zal er zijn domicilie krijgen. Met of tegen de zin van de Stad Gent

Terug naar “Archief”