schuldbekentenis

dikkeknuffel
Topic Starter

schuldbekentenis

#1 , 08 apr 2009 13:04

een vriend heeft met lieve woordjes 3000 euro geleend van mij.
Hij is wel akkoord om een schuldbekentenis te tekenen.
Is dit rechtsgeldig, waar vind ik een model?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 08 apr 2009 13:19

3000 Euro lenen en pas achteraf gaan nadenken over een eventuele schuldbekentenis?
Amai, dat moeten wel héél lieve woordjes geweest zijn.
Sorry, kon het niet laten hierop te reageren.

Vandebos

#3 , 08 apr 2009 13:36

Als jullie op papier plaatsen dat X van Y op datum A een bedrag van € Z heeft geleend dat hij zal terugbetalen over een periode Q met met maandelijkse afbetalingen van € E per maand en alle partijen dateren en ondertekenen dit.

OPGELET! om alle mogelijke discussie te voorkomen alle cijfers en data voluit schrijven. (dan kan er nadien geen discussie ontstaan)

Reclame

dikkeknuffel
Topic Starter

#4 , 08 apr 2009 13:56

ja, inderdaad.. dat is mijn naieve kant...
Ben slim en verstandig genoeg hoor, maar zie engeloof steeds het goede in de mens.
12jaar getrouwd geweest, waarvan 6jaar mishandeld en een zeer moeilijke scheiding stond ik volledig open voor een mooie nieuwe liefde.
Beschamend hoe mannen hier zo echt en lief kunnen gebruik van maken..

Dus ja, je hebt gelijk, ik heb dit uit liefde gedaan, en denk er nu pas verder over na...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 apr 2009 19:30

Als de tekst getypt is de partijen steeds voluit laten schrijven gelezen en goedgekeurd - te A op datum 12/12/12
Als een partij de tekts schrijft mag die gewoon tekenen de andere dient de tekst te gebruiken.
Dokument opt maken in 3 voud - een per partij en het derde voor de dienst registratie -dan is het ook tegenstelbaar aan derden

Terug naar “Archief”