Mijn moeder werkt als alleenstaande aan een bescheiden inkomen van 1300 euro en moet daarmee een huis onderhouden dat met dat inkomen niet te onderhouden valt. Daardoor is er veel stuk en kan ze het echt niet onderhouden.
Verder moet ze maandelijks 250 euro afbetalen aan ziekenhuisfacturen via deurwaarders nadat ze in 2007-2008 langdurig in de kliniek verbleef.
Het lukt dus amper om rond te komen.
Mijn broer woonde tot vorig jaar bij haar, maar kon door meningsverschillen niet blijven. Hij studeert nog en leeft nu op een flat met een inkomen van het OCMW.
Hij is lange tijd niet bij haar langs geweest tot enkele maanden terug.
Zij geeft haar bankkaart mee en dan gaat hij voor haar zogezegd een kleine boodschap doen, maar haalt hij voor zichzelf veel meer geld af. Dat gaat soms tot 500 euro per maand waardoor zij serieus in het rood staat.
Mijn moeder is én naief-goedgelovig en angstig tegen mijn broer.
Ik heb dit aan het OCMW laten weten, maar ze melden mij dat mijn broer zoiets nooit zou doen en dat ik geen bewijzen heb.
Er wordt me gezegd dat bewindvoering de enige oplossing is. Maar dat is ten tijde van haar ziekenhuisopname al eens aangevraagd en geweigerd, nu ze werkt, zal dat helemaal niet worden aanvaard.
Wat kan ik doen om dat stelen van mijn broer tegen te gaan?
Ik denk eraan haar kaart bij te houden, maar een oplossing is dat niet daar men kan gaan denken dat ik het geld steel.
Ik heb haar deze maand al moeten geld geven om haar deurwaarders en gas te betalen. Het kan zo niet verder.