bezoekrecht of -plicht

ruysschaert
Topic Starter

bezoekrecht of -plicht

#1 , 29 jun 2009 14:58

Mijn dochter van 14 zou om de veertien dagen bij mij op weekend moeten komen zoals afgesproken na EOT door de rechtbank. Mijn ex moet ze brengen en terug komen halen aangezien ik geen rijbewijs heb maar heeft daar geen goesting voor en brengt ze dan bijna altijd bij iemand anders, zelfs regelmatig bij mijn ouders en ook soms bij wildvreemde mensen en ook zit ze soms helemaal alleen thuis, allemaal dik tegen haar zin. Ze wil zelf altijd bij mij zijn om de veertien dagen (volledig weekend, van vrijdag 18u tot zondag 18u).
Hoe kan ik hem dwingen dat hij ze stipt wel brengt? Via dwangsom of door vaststelling via gerechtsdeurwaarder en de kosten zijn dan voor hem als hij ze niet heeft gebracht?
Graag uw reactie,

anja

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jun 2009 16:43

Lees het vonnis - daar staat dat u bezoekRECHT hebt en dat tegenpartij het kind moet brengen.
Dat wil zeggen dat hij het kind aan uw deur moet afzetten met een speling van max 30'
Dan gaat u klacht indienen wegens niet volgen van vonnis bij de politie met vraag hem te contacteren en te vragen waar hij/ kind is.

Doe dat elke maal en stap daarna terug naar de rechter - vraag idd dat er een dwangsom wordt opgelegd per keer en dat deze dadelijk via loonbelsag kan gevorderd worden samen met de andere kosten - zonder dat u via de beslagrechter moet passeren..
Bespreek dit met uw advocaat.

Reclame

Terug naar “Archief”