puppy

lavidia
Topic Starter

puppy

#1 , 22 jul 2009 21:39

Onlangs heb ik een reservatieformulier voor een pup ondertekent(als verkoper) Er werd een voorschot betaald door de koper van 190 euro. Er staat dat de verkoper het recht heeft om het voorschot in te houden indien de koper de pup niet meer wil kopen en dat het voorschot in alle andere gevallen wordt terugbetaald. Ik heb besloten om de pup niet te verkopen aan deze mensen omdat ik ze zelf ga houden omdat ze te klein is voor de fok en dus niet wil riskeren dat er iets fout loopt, aangezien ik sterke vermoedens heb dat die persoon die ze wou kopen enkel op zoek is naar een kweekteef. Ik wil het voorschot dan ook terugbetalen aan de oorspronkelijke koper maar deze wil mij, zelfs na 2 aangetekende brieven haar rekeningnummer niet geven. Bovendien dreigt ze er mee de pup alsnog te komen halen, zelfs indien ze daarvoor mijn ruiten moet inslaan.
Ze vertoont veel verbale agressie. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik hiertegen kan beginnen en op welke manier ik dan toch het voorschot kan vereffenen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
digits

#2 , 22 jul 2009 22:43

ik ben geen jurist, maar afgaande op soortgelijke vragen hier op het forum denk ik dat u best uw verhaal gaat doen bij de politie. Zo zijn die ook op de hoogte van wat er gaande is. Bewaar zeker je aangetekende brieven.

Er zijn dan volgens mij 2 mogelijke dingen die kunnen gebeuren:
* koper voegt haar dreigement uit => politie lost het op
* koper stapt naar rechtbank (?) => je brengt het geld in een enveloppe mee en geeft het voor de neus van de rechter af. wel best ontvangstbewijs laten tekenen.

Kelly_pl

#3 , 22 jul 2009 23:31

a
Laatst gewijzigd door Kelly_pl op 25 feb 2011 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Vandebos

#4 , 23 jul 2009 10:29

Als het ras pups zijn met stamboom kan u steeds aanhalen dat de pup niet voldoet aan de standaard en dat daarom afziet van de verkoop.

In de toekomst is het misschien aangeraden een dergelijke clausule in uw compromis op te nemen.

Terug naar “Archief”