eigen zaak - maatschappelijke zetel bij ouders gevaarlijk?

rayzac
Topic Starter

eigen zaak - maatschappelijke zetel bij ouders gevaarlijk?

#1 , 31 jul 2009 09:58

Beste

Ik heb momenteel plannen om een e-commerce site te starten met BTW-nummer ed.

Maar nu heb ik gehoord dat als ik men maatschappelijke zetel bij men ouders zou zetten (woon nog thuis) dat dit gevaarlijk kan zijn voor men ouders?

Klopt dit en zoja kan ik dit legaal "afschermen"?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
digits

#2 , 31 jul 2009 18:47

Dat lijkt mij geen probleem te zijn. Enkel indien je failliet zou gaan kan dit potentieel problemen geven, maar voor de belastingen ofzo maakt het niet uit, tenzij je ouders huur zouden vragen aan jou.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2009 19:00

Je moet dan wel afvalverwerking afzonderlijk betalen gezien daar nu een firma is gevestigd. Je kan wel de ruimte die uw PC inneemt al sbedrijfsruimte opgeven.

Reclame

digits

#4 , 31 jul 2009 19:13

Je moet dan wel afvalverwerking afzonderlijk betalen gezien daar nu een firma is gevestigd. Je kan wel de ruimte die uw PC inneemt al sbedrijfsruimte opgeven.
huh ? daar heb ik -in soortgelijke situatie als de topicstarter- nooit iets van gemarkt. provinciebelasting enz ga je wel mogen/moeten betalen. ook al betalen je ouders dat in feite reeds.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 aug 2009 10:08

de gemeente - bij ons was dat toch zo - zal gezien er een andere persoon ( nl een rechtspersoon) gevestigd is - te merken aan vb een btw nr daarom dus.

basejumper

#6 , 01 aug 2009 15:42

Beste

Indien de maatschappelijke zetel op het adres van je ouders is gevestigd kan dit een aantal gevolgen hebben.
Alle correspondentie, dagvaardingen enz zullen daar toe komen. Natuurlijk start je geen zaak met het uitgangspunt in moeilijkheden te komen, maar 1 op 5 starters heeft statistisch prijs. In voorkomend gaval zullen deurwaarders, schuldeisers bij je ouders aankloppen. In voorkomend geval zal er bij een bewarend of uitvoerend beslag een probleem onstaan om de goederen van je ouders te vrijwaren van beslag. Hou zaken en familie/vrienden gescheiden is het advies dat ik als bankier altijd geef.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

rayzac
Topic Starter

#7 , 01 aug 2009 16:17

Ik denk dat ik 0.0001% kan ga hebben op echt een deurwaarder omdat ik met een gezond reserve werk en mijn activiteiten eerder veilig zijn waarmee ik bedoel dat ik geen grote kosten ga hebben.

De grootste kosten zijn serverkosten en belastingen.(ik koop NIETS aan dus heb ook geen voorraden ed.)

Terug naar “Archief”