Ok, even geen preken van: het is niet schoon dat je zoiets doet, maar het volgende:
mijn moeder heeft vandaag serieus wat afval gaan sluikstorten. Ze heeft het financieel moeilijk, is depressief en laat de vuilnis opstapelen waardoor ze stank in haar huis kreeg en vandaag een serieus pak is gaan droppen in een doodlopend straatje.
een fietser noteerde haar nummerplaat en een halfuur nadien stond de politie aan haar deur. Mijn moeder heeft alles ontkend en de agenten zeiden dat ze de vuilnis gingen controleren om te zien of er geen brieven of bewijsstukken tussenzaten dat het van haar afval was.
ze zeiden: we komen straks terug voor een verklaring, maar ze zijn dus niet geweest vandaag. en ze zijn langsgekomen om 15 uur, dan verwacht je ze terug.
Mijn moeder heeft dus én gesluikstort en gelogen. Ze is niet zeker of er namen/ brieven,... bijstaken. Zelf zegt ze: de flikken zijn niet teruggekomen omdat ze niets hebben gevonden ( en wschl ook niets grondig hebben doorzocht daar er leukere taken zijn dan vuilnis te doorgronden)
Ik wil als kind van haar de situatie bij de politie gaan uitleggen. Mijn moeder leeft van een lage uitkering en het is echt de eerste keer dat dit gebeurd. Maar anderzijds heeft zij ontkend en bevestig ik daarmee haar leugen.
wat kan ik best doen en wat kan er haar in het slechtste geval te wachten staan?