Kan iemand me helpen weet niet wat te doen?

laika1973
Topic Starter

Kan iemand me helpen weet niet wat te doen?

#1 , 14 aug 2009 19:43

probleem opgelost via politie
Laatst gewijzigd door laika1973 op 15 jul 2013 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 aug 2009 19:42

als men gehuwd is is het niet zijn vriendin maar echtgenote.
In principe is er samenwoonstverplichting en kan hij wettelijk nergens anders wonen.
Dat zij dus alleenstaande en gehuwd is ??? dan moet er een vonnis zijn
Als er twee kinderen zijn krijgt men voor twee kinderen kindergeld ja dat is zo
Wat de ouders doen is weer een andere zaak natuurlijk
Een waar gaat je die aangeven?

Ik snap het probleem niet zo goed.

Simon Verhoeven

#3 , 17 aug 2009 21:49

Als ik de startpost goed interpreteer (wat punctuatie zou nuttig zijn) komt het op het volgende neer:
-de man is getrouwd met zijn vrouw maar niet voor de staat
-zijn domicilie is ergens anders
-hij woont echter wel bij haar
-de vrouw leeft van een uitkering als alleenstaande met kinderen

Laika, eens contact opnemen met de politie zeker.
Ik zou niet direct op een andere manier kunnen komen zonder zelf in de kosten te vallen.

Reclame

wolf2

#4 , 18 aug 2009 09:49

Mijn buurman (beroepsmilitair) werkt in het week-end in het zwart als ober op trouwfeesten.
Een vriendin helpt in het zwart de zondag bij een traiteur op feesten.
Mijn collega vult de lening van het huis al jaren gunstiger in dan wettelijk toegelaten.
Een andere collega doet verbouwingen (volledige delen nieuwbouw) zonder bouwvergunning.
Een familielid kuist de maandag in het zwart een frituur op.
Een buurvrouw werkt minstens evenveel uren zwart als wit in een restaurant.
Nog een collega zeurt met zijn kadastraal inkomen.
Een ander familielid is technisch werkloos in een grote drukkerij maar doet thuis dat werk in het zwart voor die firma.
Nog een familielid heeft iemand bij zich gedomicilieerd die er nooit woont.

Ik kan zo nog een tijdje doorgaan; alle verhalen zijn waar.
Maar net zoals in uw verhaal worden mijn belangen evenveel of even weinig geschaad als die van elke andere Belg en heb ik geen rechtstreekse schade. Bijgevolg past uw vraag eerder op een politiek forum dan op dit juridisch forum.

paling

#5 , 18 aug 2009 10:41

Bijgevolg past uw vraag eerder op een politiek forum dan op dit juridisch forum.
toch niet iedereen heeft hier het recht een vraag te stellen inzake zijn rechten ,en men heeft nog altijd het recht iemand te gaan verklikken .
onverschillig of u het onderwerp goed of slecht vind

dieke

#6 , 18 aug 2009 10:47

Bijgevolg past uw vraag eerder op een politiek forum dan op dit juridisch forum.
toch niet iedereen heeft hier het recht een vraag te stellen inzake zijn rechten ,en men heeft nog altijd het recht iemand te gaan verklikken .
onverschillig of u het onderwerp goed of slecht vind
Hiermee ben ik het volmondig eens. En wolf2: elke Belg heeft er wel degelijk nadeel bij als er zo wordt gesjoemeld. Ik zal nu ook niet elk gesjoemel gaan rapporteren, maar hoogstwaarschijnlijk heeft TS wel een reden om net die mensen te willen rapporteren en met mijn permissie mag dat dan ook zeker gebeuren. Mijn belastinggeld dient niet om mensen met slechte bedoelingen een extra cent toe te steken. Minder gesjoemel, meer rechtgeaarde mensen die het geld beter kunnen gebruiken en voor wie er dan ook meer centen zullen zijn.

Kan er nu iemand eens eindelijk aan TS melden waar best naartoe? Ik ben hier ook niet in thuis.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 aug 2009 17:27

Een ander dan burgerlijk huwelijk is niet erkend in België dus zou hij niet gehuwd zijn.

dieke

#8 , 18 aug 2009 21:54

Een ander dan burgerlijk huwelijk is niet erkend in België dus zou hij niet gehuwd zijn.
Ok, we komen misschien ergens. Dat lijkt mij immers ook, ofwel ben je gehuwd ofwel niet, zo simpel is het voor de Belgische staat he.

Maar kan TS niet gewoon naar de politie stappen om hen te vragen te willen vaststellen dat die man niet woont waar hij gedomicilieerd is? Uiteindelijk is dat wel degelijk een strafbaar feit.

wolf2

#9 , 15 jul 2013 13:31

Men kan een klacht schriftelijk opstellen en toesturen naar de politiecommissaris of naar de procureur des konings of naar de verantwoordelijke minister.

De fiscus onderzoekt ook anonieme klachten; stedebouw daarentegen legt anonieme klachten naast zich neer.

Als men niet wil of kan schrijven, kan men ook mondeling een klacht indienen bij politie, parket of betrokken overheidsdienst.

Laatst omhoog gehaald door laika1973 op 15 jul 2013 13:31.

Terug naar “Archief”