Betekenis "Onder voorbehoud"

GDG
Topic Starter

Betekenis "Onder voorbehoud"

#1 , 22 aug 2009 08:37

Bij een overeenkomst voor een afsluiting tussen twee tuinen ondertekent de buur met "onder voorbehoud" voor zijn handtekening. Als er al voorbehoud gemaakt wordt, moet dan niet gepreciseerd worden welk voorbehoud ?
Heeft die formule zonder precisering enige waarde ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 22 aug 2009 08:54

Voor mij betekent dat: akkoord met hetgeen hier boven staat, maar ik behoud me al mijn rechten voor die ik in de toekomst zou willen of kunnen uitoefenen. Het is dus zeker geen dading; ik verbind met tot niets méér of minder dan wat er staat.

JohnD

#3 , 22 aug 2009 23:47

Zoiets als, "onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis", wat een klassieke term is voor het beindigen van uw schrijven.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

GDG
Topic Starter

#4 , 23 aug 2009 19:59

Bedankt voor de info

Terug naar “Archief”