opgelicht ,

imagine
Topic Starter

opgelicht ,

#1 , 29 aug 2009 14:58

ik woon in afrika al jarenlang, ben belg, geregisteerd officceel op consulaat

een oplichter hier ,waarschijnlijk belg, maar niet zeker vraagt me of hij 3000 euro naar mijn belgische rekening mag overboeken, om dit hier cash te krijgen,omdat hij zogezegd geen bank rek in belgie had

mijn acties,
geld laten op mijn perssonlijke rekening laten storten, ik heb het overgebeoktvan mijn rekening in belgie naar mijn zoon zijn rek in belgie, die heeft het via western union laten naar afrika komen, en ik heb het cash aan die oplichter gegeven,voor alle duidelijk ik wist niet dat dit een oplichter was, die is ondertussen met de noorderzon vertrokken
het is courant hier dat geld op die manier naar hier komt

parket vlaanderen heeft nu mijn rek geblokkeerd, ook de rekening van mijn zoon, ie het op zijn rek gekregen heeft,

parket heeft ook de rekening van mijn 2 de zoon geblokkeerd, alhoewel die niks met de feiten uitstaans heeft
ze gaan mij geseind zetten zeiden ze

vraag kunnen die die rekeningen zomaar afsluiten?en wat bedoelen ze met geseind zetten,er is zelfs nog geen proces geweest parket zei ook tegen mijn zoon die het geld heeft op rekening van mij, dus niet rechtstreeks van de opgelichte partij dat hij verantwoordelijk is en hij zich zal moeten verantwoorden voor de rechtbank
alhoewel hij niet de rechtstreekse ontvanger is van dat geld
is dit legaal of gewoon intimitatie?

bij voorbaat dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2009 15:21

Neen, gezien het oplichting is in België worden alle daders- mededaders en medeplichtigen over de feiten gehoord en kan - ik vermoed de onderzoeksrechter - alle handelingen treffen die nodig zijn.
Gezien u niet in België bent wordt u (inter)nationaal geseind. Dit wil zeggen dat (al) de politiediensten en de grensen naar u uitkijken.
Bij aantreffen zal men u minstens 'weerhouden' tot u verhoord bent over de feiten.

imagine
Topic Starter

#3 , 29 aug 2009 19:43

dank voor je antwoord franciscus, maar ik begrijp het niet goed, wat bedoelt u met neen,
vr gr

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2009 17:09

is dit legaal of itimidatie?
Neen -- het is legaal gezien in .....

Deze opdracht tot blokkeren is vermoedelijk gekomen van een onderzoeksrechter. Parket zal deze wel gevorderd hebben.
gezien uw zonen er ook bij betrokken werden lijkt het me aangewezen dat u een advocaat neemt - uw zonen dus ook. Deze kan voor jullie dit optreden en aan de onderzoeksrechter vragen wat er juist aan de hand is.

Normaal zijn uw zonen in België gehoord - bij politie- of bij onderzoeksrechter? U zal via uw zoon wel enkele PV of dossiernummers hebben.
Deze zien er mogelijk uit als volgt D(oss) 1232/09-FCh
of PV - AN.22.LB.123456/09 waar AN staat voor arrondissement TU voor Turnhout.
22 type van misdrijf - LB - politiezone of dienst- nr pv /jaartal.
Uw advocaat kan daarin klaarheid brengen.
U zal nu worden beschouwd als een internationale witwasser.

Terug naar “Archief”