Toegang tot eigen woonst

equinox
Topic Starter

Toegang tot eigen woonst

#1 , 07 sep 2009 09:29

Kan er mij iemand zeggen of mijn ex-vrouw mij de toegang tot mijn huis kan ontzeggen. Ik woon daar nu wel niet meer, maar in de regeling van de echtscheiding hebben we afgesproken dat mijn vrouw daar kan blijven wonen zolang de kinderen nog naar school gaan.

In die periode kan het huis niet verkocht worden en blijven we dus, bieden, eigenaar van het huis. Nu stel ik me de vraag of ze mij in die periode de toegang tot het huis kan ontzeggen en bvb nieuwe sloten kan laten plaatsen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 07 sep 2009 10:35

En wat dan met de privacy van jouw ex-vrouw als jij ten allen tijde toegang hebt tot de woning en dit 'zolang de kinderen nog naar school gaan'?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2009 11:12

Ex- vrouw wil zeggen dat er een wettelijke regeling is.
U woont daar niet meer dus niet meer ingeschreven.
U bent louter 'mede'eigenaar van het pand.
Wel dan blijft u daar buiten.
Als u toch zonder toestemming zou binnengaan dan maakt u zich plichtig aan huisvredebreuk met gebruik van valse sleutels nl de uwe die u gebruikt voor een doel waarvoor niet bedoeld.
Andere misdrijven 'kunnen' dan ook nog gepleegd worden maakt dat u enkele uren bij de politie kan doorbrengen en zelfs voorgeleid voor een magistraat.

Reclame

Terug naar “Archief”