vraag over (elektronische) factuur uitschrijven als bedrijf

Nicks
Topic Starter

vraag over (elektronische) factuur uitschrijven als bedrijf

#1 , 24 sep 2009 12:09

Ik ben niet zo zeker over de opmaak van mijn factuur, die ik elektronisch verstuur.

De voorwaarden die daarbij moeten vermeld worden: gaat het hier over de FACTUURvoorwaarden alleen of ook om de PRODUCTvoorwaarden?

Bij de voorwaarden vermeld ik dat de factuur binnen een bepaald termijn betaald dient te worden, en verwijs ik naar een contract dat de klant ondertekend en goedgekeurd heeft en dus kennis heeft genomen van de productvoorwaarden. Ben ik verkeerd bezig?

Wat ik allemaal op mijn elektronische factuur vermeld:
- mijn bedrijfsgegevens (naam, adres, ondernemingsnummer, contactmogelijkheden, rekeningnummer)
- de gegevens van de klant (naam, adres, contactmogelijkheden)
- datum
- unieke factuurnummer
- productdetails en de prijs
- btw bedrag
- eindbedrag

Bij voorbaat dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2009 19:39

Zo wie zo ook uw algemene voorwaarden en op de voorkant

De wettelijke heffingen worden verrekend. Klachten moet om geldig te zijn binnen de 8 dagen na ontvangst goederen aangetekend bij ons toekomen. Goederen blijven eigendom van de verkoper tot volledige betaling van de factuur. Facturen niet voldaan op vervaldag worden verhoogd met een verwijlintrest van 1.5% per maand en dit zonder ingebrekestelling. Indien beroep moet gedaan worden op onze raadman en/of procedure voor de rechtbank, wordt bijkomend een schadedvergoeding aangerekend van 10% met een min. van €150. Enkel de rechtbanken van B zijn bevoegd.

Nicks
Topic Starter

#3 , 25 sep 2009 22:11

Franciscus, bedankt!

Reclame

Veebee

#4 , 28 sep 2009 12:23

Stuur je die factuur enkel electronisch door? (ik vermoed pdf formaat?)
Je kan niet zomaar electronische facturen uitsturen zonder zekerheid van ontvangst (cfr Certipost enz)
Volgens mij moet je ze ook nog op papier aanbieden. Weten je klanten hiervan? Want ik vermoed dat je dan gewoon emails met attachment verstuurd, er van uitgaande dat je klant zijn mailbox leest, je niet in zijn spamfilters terechtkomt enz enz

Ik zou me eerst eens informeren over het wettelijk karakter hiervan, want daar ben ik niet vanop de hoogte :)
Heb vroeger wel met de technische zijde te maken gehad en das toch een stuk ingewikkelder.

mvg

Terug naar “Archief”