VRIJGEVING NALATENSCHAP

V2
Topic Starter

VRIJGEVING NALATENSCHAP

#1 , 06 okt 2009 15:55

De nalatenschap van mijn moeder wordt afgehandeld door een notaris. Deze heeft de aangifte gedaan, de successie rechten betaald en kwijting gekregen van de fiscus. Hij heeft de kwijting doorgestuurd aan de antwerpse spaarbank die de tegoeden van de overledene op rekening heeft, met het verzoek de liquiditeiten over te maken aan zijn kantoor zodat hij kan overgaan tot de verdeling aan de erfgenamen. Weigering van Argenta : iedere erfgenaam moet een schriftelijke volmacht geven, met gelegaliseerde handtekening, alvorens de bank de fondsen aan de notaris wil overmaken?
Waarom? Ik dacht dat een notaris een gemachtigd persoon was?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 12 okt 2009 13:41

Eigenaardig dat Argenta dit vraagt. Gewoonlijk is een vraag van de notaris voldoende. Hij zorgt voor de nodige handtekeningen . Hij ontslaat op die manier de bank van alle verantwoordelijkheid , die zo bij de notaris komt te liggen.
Toch maar eens aandringen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Archief”