bestelling via internet

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

bestelling via internet

#1 , 16 okt 2009 13:36

mijn moeder bestelde in 2008 een product van 50 euro via internet en kreeg het nooit aan.

Een jaar later ontving zij een brief van een deurwaarder intrum dat zij die 50 euro moest betalen plus 100 en iets kosten.

Ze mailde naar die firma en die schreven: betaal die 50 euro plus 20 euro dossierkosten en we sturen de producten alsnog op.

Dat is nu een halfjaar geleden.

We hebben dat betaald en die producten NOOIT aangekregen

Vandaag een brief van een deurwaarder dat we 200 euro onkosten extra moeten betalen.

We hebben op mail staan dat ze zeiden: 20 euro dossierkosten extra en het is afgehandeld, we hebben die uitreksels van de bank

en nu dit!!!!!

Wat kan ik het beste doen? Zij maken de fout van hun producten niet op te sturen, ik heb uit angst voor deurwaarders al eens een toegeving gedaan van 20 euro extra en nu krijg ik dit? Dat is toch ronduit schandalig.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 18 okt 2009 11:11

“Art.1610.Wanneer de verkoper in gebreke blijft de levering te doen binnen de tussen partijen bedongen tijd, heeft de koper de keus om ontbinding van de koop ofwel inbezitstelling te vorderen, indien de vertraging alleen aan de verkoper te wijten is.”(Burgerlijk Wetboek).

‘We hebben dat betaald en die producten NOOIT aangekregen ‘ vereist een aangetekende ingebrekestelling van de verkoper,dit is hem aanmanen de gedane belofte na te komen,binnen een door u daarin te bepalen redelijke termijn. Voeg op de keerzijde ervan kopie toe van die belofte en stuur gelijktijdig kopie van uw ingebrekestelling aan de tussenkomende gerechtsdeurwaarder.

“Art.5.Het is verboden aan de consument enige vergoeding te vragen, anders dan de overeengekomen bedragen in de onderliggende overeenkomst in geval van niet-naleving van de contractuele verbintenissen. Art.6.§ 1. Elke minnelijke invordering van een schuld dient te starten met een schriftelijke ingebrekestelling gericht aan de consument...Zij dient minstens de gegevens, opgesomd in § 2, te bevatten...§ 2. In deze ingebrekestelling komen minstens de volgende gegevens voor : 6° ingeval de invordering gebeurt door een advocaat, een ministerieel ambtenaar(zoals een gerechtsdeurwaarder) of een gerechtelijke mandataris wordt volgende tekst in een afzonderlijke alinea toegevoegd, in het vet gedrukt en in een ander lettertype : Deze brief betreft een minnelijke invordering en geen gerechtelijke invordering dagvaarding voor de rechtbank of beslag...Art.15.§ 1. Met geldboete van 26 tot 50.000 EUR worden gestraft : 1° zij die de bepalingen van de artikelen 3 tot 8 overtreden...”(20 DECEMBER 2002. - Wet betreffende de minnelijke invordering van schulden van de consument).

De algemene voorwaarden waarmee u op de website van de verkoper hebt ingestemd gelden als ‘onderliggende overeenkomst’.

Indien de gerechtsdeurwaarder voornoemd art.5 en/of 6 overtreedt,leg dan strafklacht neer.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#3 , 19 okt 2009 00:37

Geachte,

U heeft deze online besteld, en bent met onze algemene voorwaarden akkoord gegaan.
Het is u die de goederen bij de transporteur niet in ontvangst heeft genomen (geweigerd). Wij hebben dus wel degelijk aan onze verplichting voldaan.

Deze online bestelling is echter wel bindend. Wij hebben deze producten voor u ingekocht maar ook de transport kosten betaald.

Als u de artikelen betaald, + 20 euro dossier kosten. Sturen wij u de producten alsnog op en is het daarmee opgelost.

With best regards,
Met vriendelijke groet,


Dit is enkele maanden geleden door hen gestuurd!
Er zijn nooit goederen geweigerd geweest.

die artikelen plus 20 euro zijn alsnog betaald ( veelal uit angst voor deurwaarders)
andermaal niks ontvangen ( en dit keer op voorhand betaald)
en dan nu die nieuwe deurwaardersbrief.

Aan de telefoon zijn ze heel erg onbeleefd en dreigen zij erop los.

Reclame

Terug naar “Archief”