kan dit zomaar

dixi
Topic Starter

kan dit zomaar

#1 , 16 okt 2009 07:50

Beste forum leden,
ik ben nogal ontevreden over een bepaalde motorzaak en heb dit op een forum gepost.
Dit is mijn letterlijke post :
ik WAS een goede klant van xxx (=naam motorzaak), maar mij zien ze daar NOOIT meer... Hebben zich aan geen enkele afspraak gehouden !! Dit ivm prijzen en levertermijnen.
en op mijn blog staat geschreven dat ik mijn motor daar ben gaan weghalen en de herstelling ergens anders heb laten uitvoeren omdat ze meer tegen werkten ipv meewerken.

nu krijg ik de volgende mail binnen van de zaakvoerder :
We hebben je eens even gevolgd op internet.
Het moet ons van het hart dat de waarheid anders is, dan dat jij mensen wilt laten geloven.
Van hieruit dan ook een heel dringend verzoek om dit te rectificeren op je eigen blog en op forums, daar wij anders genoodzaakt zijn om het echte verhaal met betrekking tot xxx (mijn naam) te publiceren via alle mogelijke media en ook verdere stappen gaan ondernemen richting jouw kant.
We gaan ervan uit dat dit binnen 24 uur gerealiseerd is, anders zullen we juridische stappen ondernemen wegens smaad, waarheidsvervalsing en het verstrekken van onjuiste informatie.

Het zogezegde verhaal rond mijn persoon mag gerust op het web, want ik weet absoluut niet wat hiermee bedoelt wordt.
Even een kleine historie :
Mijn motor moet verandert worden (kuipwerk) en ik doe beroep op een motorzaak waar ik al meer geweest was. Er wordt mondeling een bedrag afgesproken en van mij wordt verwacht dat ik op voorhand cash betaal... wat ik dan ook nog doe !
Dan worden de werken gestart en al snel blijkt dat er meer geld nodig is om de werken te voltooien. Ook nu betaal ik op voorhand. Op een gegeven ogenblik loopt het de spuigaten uit. Ik krijg facturen voorgeschoteld ivm de materialen en de werken die zijn uitgevoerd en deze kloppen met wat ik betaald heb, maar al snel zie ik dat het aantal uren de pan uitswingt !!!
Uiteindelijk haal ik de motor dus onafgewerkt daar weg, maar betaal wel netjes al mijn facturen, anders kreeg ik de motor niet meer mee van de zaakvoerder. Dus laat ik de motor ergens anders afwerken. Dit schrijf ik ook op mijn blog.... dat de motor ergens anders wordt afgewerkt, niks over de betalingen ed.
Nadien kan ik enkele facturen niet meer terug vinden en ik vraag ze opnieuw op, en wat blijkt... op de nieuwe facturen die ik binnenkrijg staan ineens geen werkuren meer op vermeld ???? Ik heb natuurlijk stom geweest door op voorhand te betalen en dan nogwel cash ook, dom dom dom natuurlijk. Enfin, ik kan dus niks beginnen want ik heb geen enkele betalingsbewijs (overschrijving vd bank of iets dergelijks). Maar als er iemand iets aan mij vraagt over deze motorzaak, dan ga ik ook niet liegen natuurlijk.... wat ik dus gedaan heb op dat forum.

Ik heb dus geen zin om mijn post te verwijderen, maar ik heb nog minder zin in advocaten kosten ..... Heeft deze beste man ook maar enig zinnig punt hier om zo juridische stappen te kunnen ondernemen tegen mij ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dixi
Topic Starter

#2 , 16 okt 2009 07:54

oh ja, ben zelf belg (ook woonachtig in ) en het betreft hier een nederlandse motorzaak ..
weet niet of het relevant is...

Vandebos

#3 , 16 okt 2009 10:39

Als ik me juist herinner is er in Nederland een goed programma dat "Opgelicht" noemt en niets liever doet dan dergelijke praktijken aan het licht brengen, zeker als er "internationaal" gedupeerden zijn...

Eens contact opnemen met hen?

Reclame

dixi
Topic Starter

#4 , 16 okt 2009 12:20

heb ik al aan gedacht om zo'n consumenten programma te contacteren, maar heb daar niet zo veel zin in....
Gaat me voorlopig enkel over het feit of hij hier echt een juridische kwestie van kan maken ?
Dit ivm het posten op een forum, ik dacht dat je op een forum toch je eigen mening kwijt kon zonder daar direct juridische gevolgen aan te knopen. Enneuh ik heb mijn mening nog vrij beschaafd gehouden vind ik zelf....

Lex

#5 , 16 okt 2009 12:56

oh ja, ben zelf belg (ook woonachtig in ) en het betreft hier een nederlandse motorzaak ..
weet niet of het relevant is...
Probeer het eens via de Europese Consumentencentra.
http://ec.europa.eu/consumers/citizen/m ... dex_nl.htm

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 okt 2009 19:23

hij die feiten verteld over iemand die niet kunnen bewezen worden zijn maakt zich schuldig aan laster. Wettig bewijs mag wel geleverd worden maar er is geen bewijs.
Als de feiten wel waar zijn maar niet mogen bewezen worden (geen wettig bewijs te leveren): eerroof.

Smaad is enkel tgo gestelde lichamen.

Dus die info op een site zetten en kan gelezen worden door iedereen dat zijn is laterlijke aantijgingen.
Het laten staan nadat u in kennis gesteld bent door tegenpartij dat ze het niet leuk vinden gaad zeker in uw nadeel werken.

dixi
Topic Starter

#7 , 17 okt 2009 11:22

hmm, dan moet ik me dus toch niet zo'n zorgen maken denk'k, omdat er wel degelijk bewijzen zijn.
Ik had ondermeer een nieuwe benzinetank besteld en gekocht, terwijl hij een 2de hands heeft gebruikt ,dit heeft een andere klant van hem mij nadien verteld omdat hij ze had zien staan! En op de aankoopfactuur staat een nieuwe aangerekend, maar op een andere factuur staan werken en schuurmaterialen vermeld voor het verwijderen van oude verf op de benzinetank.....
En dan natuurlijk het feit dat ik facturen heb met dezelfde factuurnummers en datums, maar op de ene staan materialen en uren, terwijl op de andere enkel de materialen staan vermeld.....

Franciscus

#8 , 17 okt 2009 11:38

neen, het kan nog wel lasterlijke aantijgingen -- goede naam in gedrang brengen - enz
Wat u verteld IS nog niet bewezen en kan u en de site in problemen brengen.
U mag wel iets publiceren zonder naam maar indien u er een naam opzet kunnen de gevolgen ernstig zijn.
tegenpartij kan een forse schadevergoeding claimen per gelezen maal per dag enz enz.
Heb zelf ooit dicht bij zo'n publicatiezaak zijdelings betrokken geweest - tegenpartij is veroordeeld tot ongeveer €10000 te betalen in beroep.
Dus geen goede zet.

Los van dat verliest u heel wat krediet als u naar de rechter stapt.
Zijn eerste opmerking zal zijn . U had naar mij moeten komen en niet de vuile was in het openbaar gaan vertellen.
1-0 voor tegenpartij.

dixi
Topic Starter

#9 , 17 okt 2009 11:39

oh ja, ook heb ik alle mail verkeer nog.
Oa waarin ik de copieën van de facturen opnieuw aanvraag. In zijn antwoord vermeld hij me al dat de werkuren er niet meer opstaan, met de uitvlucht dat deze anders geboekt worden... terwijl dit toch niks te maken heeft met de uitgaande facturen.
Als vervolg vraag ik dan toch naar mijn factuur met alle werkuren op en daarop antwoord hij dat ik deze NIET opnieuw krijg !! Op verdere vragen hierover wordt dan niet meer geantwoord.
Bijgevolg heb ik dus de eerst verkregen facturen met werkuren op vermeld en de opnieuw opgevraagde waar deze plots op zijn verdwenen....

Lex

#10 , 17 okt 2009 12:39

1-0 voor tegenpartij.
Tenzij die Hollander trainer is van de Belgen want dan is het altijd 2-0. :P

Franciscus

#11 , 19 okt 2009 10:16

stuur hem die mails aangetekend.
Hij kan en lag altijd een copie van een factuur opmaken met de tekst - copie op vraag klant' -
Specifieer in uw brief zeer duidelijk dat je een factuur wil die en de goederen en de werkuren omvat.

Indien hij dat binnen x dagen niet opstuurt - dan daag je hem wegens niet (her) bezorgen van de gegevens voor de rechtbank.
U kan altijd ook contact opnemen met de economische inspectie en hen op dat probleem wijzen( mogelijk fraude)
Deel hem dat ook mede.

dixi
Topic Starter

#12 , 21 okt 2009 07:26

aha, ok merci
hier ga ik werk van maken !

Terug naar “Archief”