#1 , 16 okt 2009 07:50
Beste forum leden,
ik ben nogal ontevreden over een bepaalde motorzaak en heb dit op een forum gepost.
Dit is mijn letterlijke post :
ik WAS een goede klant van xxx (=naam motorzaak), maar mij zien ze daar NOOIT meer... Hebben zich aan geen enkele afspraak gehouden !! Dit ivm prijzen en levertermijnen.
en op mijn blog staat geschreven dat ik mijn motor daar ben gaan weghalen en de herstelling ergens anders heb laten uitvoeren omdat ze meer tegen werkten ipv meewerken.
nu krijg ik de volgende mail binnen van de zaakvoerder :
We hebben je eens even gevolgd op internet.
Het moet ons van het hart dat de waarheid anders is, dan dat jij mensen wilt laten geloven.
Van hieruit dan ook een heel dringend verzoek om dit te rectificeren op je eigen blog en op forums, daar wij anders genoodzaakt zijn om het echte verhaal met betrekking tot xxx (mijn naam) te publiceren via alle mogelijke media en ook verdere stappen gaan ondernemen richting jouw kant.
We gaan ervan uit dat dit binnen 24 uur gerealiseerd is, anders zullen we juridische stappen ondernemen wegens smaad, waarheidsvervalsing en het verstrekken van onjuiste informatie.
Het zogezegde verhaal rond mijn persoon mag gerust op het web, want ik weet absoluut niet wat hiermee bedoelt wordt.
Even een kleine historie :
Mijn motor moet verandert worden (kuipwerk) en ik doe beroep op een motorzaak waar ik al meer geweest was. Er wordt mondeling een bedrag afgesproken en van mij wordt verwacht dat ik op voorhand cash betaal... wat ik dan ook nog doe !
Dan worden de werken gestart en al snel blijkt dat er meer geld nodig is om de werken te voltooien. Ook nu betaal ik op voorhand. Op een gegeven ogenblik loopt het de spuigaten uit. Ik krijg facturen voorgeschoteld ivm de materialen en de werken die zijn uitgevoerd en deze kloppen met wat ik betaald heb, maar al snel zie ik dat het aantal uren de pan uitswingt !!!
Uiteindelijk haal ik de motor dus onafgewerkt daar weg, maar betaal wel netjes al mijn facturen, anders kreeg ik de motor niet meer mee van de zaakvoerder. Dus laat ik de motor ergens anders afwerken. Dit schrijf ik ook op mijn blog.... dat de motor ergens anders wordt afgewerkt, niks over de betalingen ed.
Nadien kan ik enkele facturen niet meer terug vinden en ik vraag ze opnieuw op, en wat blijkt... op de nieuwe facturen die ik binnenkrijg staan ineens geen werkuren meer op vermeld ???? Ik heb natuurlijk stom geweest door op voorhand te betalen en dan nogwel cash ook, dom dom dom natuurlijk. Enfin, ik kan dus niks beginnen want ik heb geen enkele betalingsbewijs (overschrijving vd bank of iets dergelijks). Maar als er iemand iets aan mij vraagt over deze motorzaak, dan ga ik ook niet liegen natuurlijk.... wat ik dus gedaan heb op dat forum.
Ik heb dus geen zin om mijn post te verwijderen, maar ik heb nog minder zin in advocaten kosten ..... Heeft deze beste man ook maar enig zinnig punt hier om zo juridische stappen te kunnen ondernemen tegen mij ?