#1 , 29 okt 2009 09:12
goeiemorgen,ik zit met een vraag ivm een huis gekocht 16jaar geleden samen met mijn zus,het zit zo,wij hebben dit huis indertijd gekocht van onze ouders,mijn zus alleen en ik samen met mijn toenmalige echtgenoot.intussen ben ik gescheiden en wil een nieuw leven opbouwen op een andere plek,mijn exman moet ik uitbetalen en dan word ik voor de helft eigenaar en mijn zus is dit voor de andere helft van het goed,dit zijn 2 woningen achter elkaar,maar indertijd heeft de notaris niet op papier gezet welk deel van wie is,m.a.w zij is evengoed eigenaar van mijn pand als ik van het hare.dit maakt een verdeling zeker niet gemakkelijk,vermits ook het ene meer waarde heeft dan het andere.mijn zus heeft nu schrik dat zij de dupe gaat zijn van mijn scheiding,omdat ze dan misschien opnieuw moet gaan lenen om mijn deel over te nemen,en het haar ook financieel sowieso zwaarder zou maken,en ook omdat ik zelf er ook iets wil aan overhouden,zodat ik hier niet met lege handen moet vertrekken.ik zou dit dat ook op een eerlijke manier willen laten verlopen,zodat we er allebei goed bij varen;maar hoe kunnen we dat?ik zit echt met mijn handen in het haar,want ik zie totaal geen pasklare oplossing hiervoor en wil zeker geen conflicten en met een goed gevoel verder gaan met mijn leven.weet iemand hier raad voor?vriendelijke groeten