Administratief stadionverbod

BL3
Topic Starter

Administratief stadionverbod

#1 , 29 okt 2009 19:13

Ik heb enkele vraagjes over een administratief stadionverbod.

Komt zoiets op uw strafregister en kan men zoiets ook te weten komen bij het correctionele gerecht om bij een andere zaak te gebruiken?

Beroep kan ik aantekenen bij de politierechtbank, ik veronderstel dat als ik dat zou doen dat men dat dan ook te weten komt bij de correctionele rechtbank?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 okt 2009 19:37

Stadionverbod wordt uitgesproken door de ambtenaar van binnenlandse zaken in kader van de 'voetbalwet' - gezien het over niveau overtredingen gaat is de bevoegde rechtbank in beroep tegen administratieve beslissing de politierechtbank.

Administratieve maatregelen komen niet op uw 'strafblad'
Van het ogenblik dat er vonnis wordt gewezen dus al eern rechtbank als strafgerecht zetelt - niet als administratief rechtscollege - worden beslissingen wel op uw 'strafblad' geregistreerd.
Op uw strafblad worden al uw straffen bijgehouden.

Als men in het kader van een onderzoek de politie opdracht geeft een moraliteitsonderzoek te doen vb gaat dat geweten zijn. Politie controleert dan haar databanken en zal aan de overheid die zaken rapporteren die in het kader van dat onderzoek mogen gerapporteert worden.

Bevoegde commissie ter controle is de privacy-commissie.
http://www.privacycommission.be/

BL3
Topic Starter

#3 , 29 okt 2009 19:41

Stadionverbod wordt uitgesproken door de ambtenaar van binnenlandse zaken in kader van de 'voetbalwet' - gezien het over niveau overtredingen gaat is de bevoegde rechtbank in beroep tegen administratieve beslissing de politierechtbank.

Administratieve maatregelen komen niet op uw 'strafblad'
Van het ogenblik dat er vonnis wordt gewezen dus al eern rechtbank als strafgerecht zetelt - niet als administratief rechtscollege - worden beslissingen wel op uw 'strafblad' geregistreerd.
Op uw strafblad worden al uw straffen bijgehouden.

Als men in het kader van een onderzoek de politie opdracht geeft een moraliteitsonderzoek te doen vb gaat dat geweten zijn. Politie controleert dan haar databanken en zal aan de overheid die zaken rapporteren die in het kader van dat onderzoek mogen gerapporteert worden.

Bevoegde commissie ter controle is de privacy-commissie.
http://www.privacycommission.be/
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Ik had echter nog een klein vraagje.

Kan een aanklager/procureur ook voor aanvang van een proces nog opvragen of er een administratief verbod is opgelegd?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 okt 2009 18:02

Wees maar gerust dat parket dat doen. Bij een vonnis wordt rekening gehouden met alle feiten die gekend zijn tot op het moment van de eindgeneriek om zo maar te zeggen. Dus tot de eindconclusie van Parket en tot wederwoord van uw advokaat.

BL3
Topic Starter

#5 , 30 okt 2009 18:39

Wees maar gerust dat parket dat doen. Bij een vonnis wordt rekening gehouden met alle feiten die gekend zijn tot op het moment van de eindgeneriek om zo maar te zeggen. Dus tot de eindconclusie van Parket en tot wederwoord van uw advokaat.
Dan is het mss beter om in beroep te gaan bij de politierechtbank.
Een spotter raadde me dit al aan maar ik twijfel omdat mijn correctioneel proces het belangrijkste is.

Als het beter is om gewoon die administratieve boete te aanvaarden dan doe ik dat maar, if not teken ik beroep aan bij de politierechtbank.

Terug naar “Archief”