Ja maar ik ben van plan om niet te betalen. Ik had hem voorgesteld om 50 euro te betalen aangezien hij de wagen nog gewoon kan verkopen, hier is hij echter niet op ingegeaan. Mijn vraag is dus of de garagist voor een bedrag van 277,5 euro een rechtszaak zal beginnen. Het lijkt mij dat hij dit niet zal doen aangezien de kosten van een advocaat al meer zijn. Dus kan ik het best gewoon de 277,5 euro betalen of erop gokken dat de verkoper het hier bij zal laten?als consument bent u beschermd door de wet op de handelspraktijk en de wet inzake garanties
Tevens zijn beide partijen vrijwillig een contract aangegaan met voorwaarden.
Beide partrijen dienen zich daaraan te houden.
Lees de voorwaarden en kijk of de som die gevraagd wordt correct is.
U kan altijd naar de rechter stappen ttz de handelaar zal dat wel doen en hem vragen of hij dit redelijk vindt.
Mogelijk gezien de tijd onmiddellijk opgezegd - niet buiten geweest - geen geld ontvangen en geen produkt geleverd - wat is het werkelijk verlies voor de handelaar.
Langs de andere kant heeft hij waarschijnlijk ook kosten gehad ...
In eerste instantie zal de rechter toch kijken naar het contract en de billijkheid van de schadevergoeding
Omdat ge het u dan waarschijnlijk ook wel zult kunnen permitteren - en ookal gezien ge u een slechte betalers premie kunt veroorloven. Zaken die die handelaar zich misschien niet kan veroorloven-Ik begin een rechtzaak als u zo tegen mij zou reageren
Indien je de zaak wint natuurlijk en enkel dan.de kosten van mijn advocaat worden - vergoed door u
Als dat een serieuze fa. is, dan zal dat wel wettellijk haalbaar zijn. Maar je weet ook F dat sommigen er zo maar wat inzetten, bedrag dat dan later, als een zaak voor de rechtbank komt nogal eens naar beneden afgerond word. Kan dat volgens jou (die regels wat wel en niet kan gevraagd worden van schadevergoeding bij kontraktbreuk) ook verschillen naargelang de aard van zaken ? Autoverkoop of andere aktiviteit.Bij niet betalen factuur --verwijlintrest van 1.5% per maand en dit zonder ingebrekestelling - indien beroep op raadsman en of rechtbank bijkomend schadebeding van 10% waarde goederen met een minimum van 150€.
Dat wordt bij de firma waar ik factuur voor heb liggen gevraagd.