openbare weg

peter vdv
Topic Starter

openbare weg

#1 , 06 dec 2009 12:59

Als ik op een gewone parking zonder tankstation op de autostrade tussen Brussel en Luxemburg sta voor 45 uren om mijn wekenlijkse rustpauze te respecteren, maak ik dan EFFECTIEF gebruik van het wegenvignet en mag de Doaune mij controleren alhoewel ik mijn WETTELIJKE wekelijkse rustpauze neem en mij eventueel een boete geven omdat de papieren van de vrachtwagen niet in orde zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 dec 2009 13:03

Aangezien u zich daar op openbaar domein bevindt kunnen ze dat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

peter vdv
Topic Starter

#3 , 06 dec 2009 13:17

dan kun je dat feitelijk alleen pesterijen noemen. Als ik aan het eten ben op een parking vind ik persoonlijk niet dat ik EFFECTIEF gebruik maak van het wegennet. Het effectieve van het wegennet is dat men van a naar b geraakt op een bepaalde termijn. dus mijn maaltijd nuttigen vind ik niet erg effectief

Reclame

wolf2

#4 , 06 dec 2009 17:03

Uw verhaal doet me denken aan het volgende:

Jaren geleden in Elsene bij de dienst controle op verkeersbelasting: men kon verkeersbelasting betalen voor bepaalde voertuigen die maar af en toe op de openbare weg kwamen door een soort beurtenkaart te kopen. Men moest dan de dag invullen met een stylo voor men vertrok.

Mevrouw X wou dat systeem gebruiken voor haar mobilhome, maar ze had geen tuin aan haar Brussels appartement. Ze liet de mobilhome staan voor het gebouw, maar vond niet dat ze deelnam aan het verkeer de 'tussenliggende-stilstaande' dagen omdat ze dan niet reed.

Helaas dacht de overheid er anders over: op de openbare weg staan = deelnemen aan het verkeer = verkeersbelasting betalen.
Het kwam echter nooit voor de rechter.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 dec 2009 19:33

het feit dat u een pauze hebt doet niets ter zake u bent op de openbare weg en daar zijn het de algemene rechtregels die bepalen wat er kan gebeuren.
Politie of andere controlediensten hoeven niet te wachten tot u klaar bent.
Op basis van welk artikel zou u uw dolumenten niet moeten overhandigen?
Opletten niet overhandigen is niet bij hebben..

Rebel-with-a-cause

#6 , 09 dec 2009 19:58

Als ik op een gewone parking zonder tankstation op de autostrade tussen Brussel en Luxemburg sta voor 45 uren om mijn wekenlijkse rustpauze te respecteren, maak ik dan EFFECTIEF gebruik van het wegenvignet en mag de Doaune mij controleren alhoewel ik mijn WETTELIJKE wekelijkse rustpauze neem en mij eventueel een boete geven omdat de papieren van de vrachtwagen niet in orde zijn?
Eventjes realistisch zijn hé, hoe ben je op die parking geraakt om jouw wekelijkse rustpauze te nemen? Antwoord: door EFFECTIEF gebruik te maken van de openbare weg!
Iedere gebruiker van de openbare weg MOET in orde zijn met de wetgeving daaromtrent.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 dec 2009 11:04

... en niet bij hebben is niet in orde en dus ook niet verzekerd.
Uzelf bevind zich als bestuurder in de kabine dus moet over een RB beschikken - u zit misschien achter het stuur - gezien niet getoond dus zonder rijbewijs
In opdracht pdK kan uw vrachtwagen getakeld worden gezien onwettig op de weg.

Zou het kunnen ... best niet uitproberen want ik heb een donkerblauw vermoeden wat het resultaat zal zijn.

Terug naar “Archief”